The Pursuit of Happiness - Love Junk (1988)

Canada
Label: Chrysalis

1. Hard to Laugh (2:39)
  2. Ten Fingers (2:52)
  3. I'm an Adult Now (4:30)
  4. She's So Young (3:36)
  5. Consciousness Raising as a Social Tool (2:33)
  6. Walking in the Woods (3:52)
  7. Beautiful White (3:29)
  8. When the Sky Comes Falling Down (3:29)
  9. Looking for Girls (2:51)
  10. Man's Best Friend (2:38)
  11. Tree of Knowledge (3:55)
  12. Killed by Love (4:04)
avatar van Jumperjack
Het eerste album wat ik aanschafte in Canada. Toen ik voor de eerste keer She'so young hoorde dacht ik te doen te hebben met een nieuwe Prefab Sprout. Hier heeft het echter niets mee te maken. TPOH maakt rock en de teksten zijn recht voor z'n raap.

avatar van steven
she's so young vind ik wel haast een perfect popliedje.......

avatar van Raymond S
Persoonlijke favouriet vind ik: I'm a adult now!
WOW

avatar van Pietro
Toen ik jaren geleden het nummer I’m an Adult Now voor het eerst hoorde, deed me erg denken aan Peace Sells van Megadeth. Het is iets rustiger van opzet en de zang van Moe Berg ligt me beduidend beter dan die van Dave Mustaine. Misschien is het wel daardoor dat ik niet lang daarna besloot om deze plaat in zijn geheel beluisterde. Dat Todd Rundgren ‘m geproduceerd heeft, speelde ook wel mee.

Love Junk is geen wereldschokkend album, maar weet de middelmaat ruim te ontstijgen door de spelvreugde die de band aan de dag legt en ook wel door de karakteristieke zang van Berg. Consciousness Raising as a Social Tool en She’s So Young zijn voorbeelden van eigentijdse indie pop songs die beter worden naarmate je ze vaker luistert. Eigenlijk valt geen enkel nummer uit de toon, maar daarnaast is het ook geen plaat die ik dag in, dag uit zal draaien. Nee, dit is gewoon een leuk en vrolijk tussendoortje dat ik van tijd tot tijd graag opzet: 3,5*.

avatar van vielip
Hoor dit nu voor het eerst en ik moet zeggen dat het erg fijn klinkt. Maar eens kijken of de lp ergens kan vinden.