Urge Overkill - Saturation (1993)

Label: Geffen

1. Sister Havana (3:50)
  2. Tequila Sundae (4:19)
  3. Positive Bleeding (3:43)
  4. Back on Me (3:10)
  5. Woman 2 Woman (2:40)
  6. Bottle of Fur (4:14)
  7. Crackbabies (4:02)
  8. The Stalker (2:53)
  9. Dropout (4:55)
  10. Erica Kane (3:08)
  11. Nite and Grey (4:23)
  12. Heaven 90210 / Operation Kissinger (28:38)
avatar van grovonion
nog geen bericht bij dit prachtige album, tiens? Retestrakke nummers, allemaal voorzien van een catchy riff en een ritme dat uitnodigt tot spastische bewegingen van hoofd, voet en andere lichaamsdelen (dansen?). Kortom geniaal album dat op 11 staat in mijn on-officiele top 11. Toen ik dit album opzocht is mij trouwens opgevallen dat er 4 albums uit 1993 in mijn top 10 staan. Dit is nog maar eens een pareltje uit het gezegende muziekjaar 1993.

avatar van Red Sail
[quote]grovonion schreef:

Hierbij sluit ik me helemaal aan, en voor mij was dit de plaat van 1993!

We moeten deze geweldige cd toch ook in dit decennium van commentaar voorzien, dacht ik zo.
Want wat grovonion hierboven zegt, klopt.
Enige minpunt : dat laatste nummer van 28 minuten, wat dus bestaat uit 'Heaven 90210', een hoop stilte en nog een bonus track. Ik vind dat dat afbreuk doet aan de hele cd, want het verhindert een mens om te zeggen dat dit een verzameling is van 12 wereldnummers op een rij. Nu zijn het 11 wereldnummers op een rij, gevolgd door wat ellende.

avatar van vin13
Ik heb Exit the dragon al langer en nu deze gekocht en vind ze beiden goed maar ligt wel erg in elkaars verlengde qua geluid en melodieën.