M'n commentaar hierop was vijf jaar terug zuurder dan nodig, bij nader inzien.
The Black en White Brothers - Put Your Hands Up
In de basis een geinig nummer. Inderdaad leuk-pretentieloos, in méérdere versies. Maar de versie die ze híerop gezet hebben (Dj Tonka Remix) is niet echt m'n favoriet.
B*Witched - C'est La Vie
Hahahahahahahaha.
(Zó erg dat het weer leuk dreigt te worden. Vooral als je dit huppelige, blije schoolmeisjes-deuntje beluistert met de videoclip erbij. Wat dat betreft snap ik de lol ervan nu beter dan vijf jaar terug.)
Sash! en Tina Cousins - Mysterious Times
Niet m'n favoriet van Sash!, maar het zit wel degelijk goed in elkaar. Gewoon goed gemaakte eurodance.
2 Brothers on the 4th Floor - The Sun Will Be Shining
Zo'n beetje de laatste stuiptrekking (o.k., een jaar later kwamen er nog een paar in een meer trancy stijl, zoals Living in cyberspace, die bijna iedereen al vergeten is). Niet verkeerd, en lekker in hun eigen stijl in plaats van met alle winden meewaaiend.
Postmen - Cocktail
Tja, deze muzikale hoek mis ik dus in hedendaagse Nederlandse pop. Werd toen makkelijker opgepakt dan nu (zowel door invloedrijke media als 3FM als door het publiek), 'bandjes-muziek' met een funky randje. Nu is het saaie, grauwe poprock en 'net niet'-Nederhop wat de klok slaat.
Frank O'Moiraghi en Amnesia - Show Me (Spacer)
Tja, zo doe je dat dus, een sample van een oud nummer op een leuke manier verwerken tot iets van jezelf.
Fatboy Slim - The Rockafeller Skank
Een van de wellesnieteswellesnietes-nummers die op de nominatie staan voor toevoegen aan m'n stream, maar hem vooralsnog niet gehaald hebben. Herinneringen aan mensen die er destijds een pesthekel aan hadden, waarbij het bloed ging koken bij het horen van dat geluid na driekwart nummer (kan me ook nog herinneren dat 'ie bij Radio 538 voor ongeveer 80 % 'gekraakt' werd...), staan me nog helder voor de geest.
2 Unlimited - Edge of Heaven
Tja, moeilijk geval, 2 Unlimited 2.0, zeker gezien m'n fanverleden. Ergens heb ik anno nu het idee dat die meiden vocaal meer in huis hadden dan hun illustere, bij nader inzien niet altijd even toonvaste voorgangster. Maar verder ontbrak aan het totale plaatje de x-factor (dat had 'het origineel' dan weer aanzienlijk meer), en voelde het behoorlijk nep. Zelfs al is dit aan Guru Josh herinnerende nummer niet eens héél slecht geschreven; in ieder geval de leukste van de drie singles. Wel volledig door de producers, terwijl hun voorgangers zelf teksten schreven, daar heb je weer een belangrijk verschil.
DJ Jean - U Got My Love
Ik dacht voor herbeluistering nog 'dit was een relatieve hoogvlieger uit de Klubbheads-stal', maar na beluistering valt het toch tegen, met die standaard beat die ze in zovéél nummers lijken te hebben gebruikt.
Mousse T. - Horney '98
Blijft leuk en fris, met die blazertjes en zo. Lekker nummer.
Céline Dion - My Heart Will Go On [Tony Moran Mix]
Zelfs al maak je er een hippere, dansbare remix van, zonder weeïg intro-muziekje, dan is het nog steeds een vlag op een modderschuit. Blegh.