Mega Dance '98 Volume 3 (1998)

Dance
Label: Arcade

1. The Black en White Brothers - Put Your Hands Up
  2. B*Witched - C'est La Vie
  3. Sash! en Tina Cousins - Mysterious Times
  4. 2 Brothers on the 4th Floor - The Sun Will Be Shining
  5. Postmen - Cocktail
  6. Echobeatz - Mas Que Nada
  7. Frank O'Moiraghi en Amnesia - Show Me (Spacer)
  8. 187 Lockdown - Gunman
  16. K.P. en Envyi - Swing My Way
  17. Mousse T. - Horney '98
  18. Céline Dion - My Heart Will Go On [Tony Moran Mix]
  19. Neja - Restless
  20. Close II You - Hold Me Now
Grote favoriet is Fatboy Slim maar die vind ik niet echt hiertussen passen. De sletterige wijven hoesjes zouden hierna nog 1 vervolg krijgen om vervolgens over te gaan in een wat neutralere vormgeving.

tnf
Ik vind die vrouwtjes op zich wel erg goed getekend, technisch gezien. Alleen hadden ze inderdaad een stuk stijlvoller mogen zijn. Dat geldt trouwens in z'n algemeenheid voor vrouwen op dance-verzamelaars, ook als ze 'echt' zijn. Voor de rest vind ik de minimalistische vormgeving van de Megadance-inlays uit 1998 er lekker fris uitzien.

Maar ja, er zit ook nog een cd in dat doosje. Tja, wat moet daar nou over zeggen... Ik mag dan wel klagen over de (commerciële) dancemuziek van 2007, maar we beleven binnen dat genre duidelijk niet het eerste dalletje --> zie ook de andere delen van dat jaar en de Radio 538-tegenhangers. Ik draai uberhaupt maar weinig dance meer uit die tijd, afgezien van herinneringen.

Wat mensen ooit in track 2 gehoord hebben is me trouwens een groot raadsel.

avatar van T.O.
0,5
Dit is wel een bijzonder slechte verzamelaar zeg, staat geen enkel nummer op dat me echt kan bekoren.

Cocktail van Postmen vind ik nog steeds aardig, alhoewel die er hier totaal niet tussen past. Daarmee is het wel gezegd, Fatboy Slim is inderdaad één van de betere nummers maar dat zegt meer over de rest van de cd dan over dat nummer.

avatar van Leonard91
0,5
Postmen & Fatboy Slim slepen er nog en half puntje uit.

R_A_M_O_N_E_S
een half puntje voor Fatboy Slim.

avatar van RogerV
1,5
The Rockafeller Skank Horny 98' en Gunman zijn hier de aardige plaatjes. Die van Aqua gaat ook nog wel maar de rest is gedateerde meuk.

avatar van pureshores
een allegaartje wederom

1.The Black en White Brothers - Put Your Hands Up-leuk simplistisch nummer met weinig pretenties, er werd tegelijk airplay gegeven aan de DJ Tonka remix die nog een vrouwelijke vocal hook geeft die het nummer net wat leuker maakt

2.B*Witched - C'est La Vie-gezellige Boer zoekt vrouw achtige girlbandmuziek voor kleuters

3.Sash! en Tina Cousins - Mysterious Times-van de Sash singles is dit 1 van de leukste, beetje pretentieuze tekst maar leuk synthje en melodie

4.2 Brothers on the 4th Floor - The Sun Will Be Shining-vrij inspiratieloze laatste spartel

5.Postmen - Cocktail-vreselijk nummer, kan er echt niets mee

6.Echobeatz - Mas Que Nada-leuke dance versie met housey piano en niks moeilijks

7.Frank O'Moiraghi en Amnesia - Show Me (Spacer)-het nummer Spacer zou een paar keer door de mangel gaan, deze versie is alleraardigst

8.187 Lockdown - Gunman-de voorganger van KungFu mocht nog een keer, weet nu niet welke ik het leukst vind, ze zijn ook niet heel verschillend

9.Fatboy Slim - The Rockafeller Skank-dit is een hate it or love it nummer, totaal geflipt en als je hem nu weer eens hoort is het een feest

10.2 Unlimited - Edge of Heaven-2 Unlimited versie 2 kreeg een hoop kritiek, maar ik vind de singles eigenlijk gewoon goed in elkaar zitten, hier gaat men aan de haal met Felix

11.Disco Macabre - The Deejay's-slappe clubhouse

12.JT Playaz - Let's Get Down-leuk catchy nummer, niks aan de hand club

13.The Course - Night to Remember-I don't remember en the Course werd snel vervelend

14.Aqua - Turn Back Time [Love to Infinity's Classic Radio Mix]-beetje Morales achtige remix, heel vriendelijk en geeft het nummer aansluiting bij de dansvloer

15.DJ Jean - U Got My Love-schreeeuwerig blergeval en hier begint DJ Jean al lichtelijk irritant te worden

16.K.P. en Envyi - Swing My Way-zo'n vaag Miami bass geval, best grappig

17.Mousse T. - Horny '98-1 van de monsterhits van 1998, heel erg catchy en produktioneel heel goed, blijft een knaller

18.Céline Dion - My Heart Will Go On [Tony Moran Mix]-met Celine kun je niet veel, dr is maar 1 nummer van haar dat goed is geremixed en dat is Misled (MK mixes), dit is popmeuk

19.Neja - Restless-saai

20.Close II You - Hold Me Now-hele blije sky radio dance, tekstueel niks en krijg er een beetje herinneringen aan early 90's van, maar Close II You mag dit als enige echte nederlandse 90's girlband

tnf
M'n commentaar hierop was vijf jaar terug zuurder dan nodig, bij nader inzien.

The Black en White Brothers - Put Your Hands Up

In de basis een geinig nummer. Inderdaad leuk-pretentieloos, in méérdere versies. Maar de versie die ze híerop gezet hebben (Dj Tonka Remix) is niet echt m'n favoriet.

B*Witched - C'est La Vie

Hahahahahahahaha. (Zó erg dat het weer leuk dreigt te worden. Vooral als je dit huppelige, blije schoolmeisjes-deuntje beluistert met de videoclip erbij. Wat dat betreft snap ik de lol ervan nu beter dan vijf jaar terug.)

Sash! en Tina Cousins - Mysterious Times

Niet m'n favoriet van Sash!, maar het zit wel degelijk goed in elkaar. Gewoon goed gemaakte eurodance.

2 Brothers on the 4th Floor - The Sun Will Be Shining

Zo'n beetje de laatste stuiptrekking (o.k., een jaar later kwamen er nog een paar in een meer trancy stijl, zoals Living in cyberspace, die bijna iedereen al vergeten is). Niet verkeerd, en lekker in hun eigen stijl in plaats van met alle winden meewaaiend.

Postmen - Cocktail

Tja, deze muzikale hoek mis ik dus in hedendaagse Nederlandse pop. Werd toen makkelijker opgepakt dan nu (zowel door invloedrijke media als 3FM als door het publiek), 'bandjes-muziek' met een funky randje. Nu is het saaie, grauwe poprock en 'net niet'-Nederhop wat de klok slaat.

Frank O'Moiraghi en Amnesia - Show Me (Spacer)

Tja, zo doe je dat dus, een sample van een oud nummer op een leuke manier verwerken tot iets van jezelf.

Fatboy Slim - The Rockafeller Skank

Een van de wellesnieteswellesnietes-nummers die op de nominatie staan voor toevoegen aan m'n stream, maar hem vooralsnog niet gehaald hebben. Herinneringen aan mensen die er destijds een pesthekel aan hadden, waarbij het bloed ging koken bij het horen van dat geluid na driekwart nummer (kan me ook nog herinneren dat 'ie bij Radio 538 voor ongeveer 80 % 'gekraakt' werd...), staan me nog helder voor de geest.

2 Unlimited - Edge of Heaven

Tja, moeilijk geval, 2 Unlimited 2.0, zeker gezien m'n fanverleden. Ergens heb ik anno nu het idee dat die meiden vocaal meer in huis hadden dan hun illustere, bij nader inzien niet altijd even toonvaste voorgangster. Maar verder ontbrak aan het totale plaatje de x-factor (dat had 'het origineel' dan weer aanzienlijk meer), en voelde het behoorlijk nep. Zelfs al is dit aan Guru Josh herinnerende nummer niet eens héél slecht geschreven; in ieder geval de leukste van de drie singles. Wel volledig door de producers, terwijl hun voorgangers zelf teksten schreven, daar heb je weer een belangrijk verschil.

DJ Jean - U Got My Love

Ik dacht voor herbeluistering nog 'dit was een relatieve hoogvlieger uit de Klubbheads-stal', maar na beluistering valt het toch tegen, met die standaard beat die ze in zovéél nummers lijken te hebben gebruikt.

Mousse T. - Horney '98

Blijft leuk en fris, met die blazertjes en zo. Lekker nummer.

Céline Dion - My Heart Will Go On [Tony Moran Mix]

Zelfs al maak je er een hippere, dansbare remix van, zonder weeïg intro-muziekje, dan is het nog steeds een vlag op een modderschuit. Blegh.

avatar van RogerV
1,5
Ik ging bij mijn vorige review wel erg kort door de bocht zie ik

The Black en White Brothers - Put Your Hands Up
Is wel aardig, weinig mis mee maar is later door skihutfiguren besmeurd

B*Witched - C'est La Vie
Vreselijke truttenmuziek

Sash! en Tina Cousins - Mysterious Times
Kwalitatief oke maar ook niet super

2 Brothers on the 4th Floor - The Sun Will Be Shining
Is wel aan te horen

Postmen - Cocktail
Kwalitatief oke maar niet mijn ding

Echobeatz - Mas Que Nada
3 x niks

Frank O'Moiraghi en Amnesia - Show Me (Spacer)
Vond ik niks aan

187 Lockdown - Gunman
Ook een strakke single

Fatboy Slim - The Rockafeller Skank
Megadikke kletser van Fatboy Slim. Ik was meteen fan.

2 Unlimited - Edge of Heaven
Het was duidelijk dat de producers van 2 Unlimited hun hand overspeeld hadden door Ray en Anita door een geldkwestie te laten opstappen. Met de volkomen kleurloze Marion en Romy was het snel weer afgelopen wegens een totale nietszeggendheid. Hoewel deze single nog wel een beetje leuk is.

Disco Macabre - The Deejay's
Knettervet en direct herkenbaar deuntje.

JT Playaz - Let's Get Down
Eigenlijk is deze stiekem wel leuk vanwege de stevige raps en stuwende housebeats

The Course - Night to Remember
Kan m niet vinden

Aqua - Turn Back Time [Love to Infinity's Classic Radio Mix]
Het origineel vind ik prachtig. Een geweldige eurodance/triphop-crossover. Deze remix vind ik dan weer overbodig.

DJ Jean - U Got My Love
Slappe rippoff van Toxic 2 - Rave generator (Brooklyn mix) met een zangeres die zingt zoals Daffy Duck praat
YouTube - Toxic 2 - Rave Generator (brooklyn mix)

K.P. en Envyi - Swing My Way
Soort 2 step die wel aardig is

Mousse T. - Horney '98
Lekkere knallende houseplaat

Céline Dion - My Heart Will Go On [Tony Moran Mix]
Stront met een laagje chroom is nog steeds stront

Neja - Restless
Nee dit pakt me niet

Close II You - Hold Me Now
De housebeat past totaal niet bij de zanglijn.

avatar van pureshores
ik weet eindelijk aan welk nummer Close II You-Hold me now me herinnert: aan Amber-This is your night, ook al lijkt het niet echt op elkaar

en ik was uiteraard dit vergeten:

Beste track: Mousse T-Horny 98
Slechtste track: B*Witched-C'est la vie

RogerV schreef:

Céline Dion - My Heart Will Go On [Tony Moran Mix]
Stront met een laagje chroom is nog steeds stront.

Zo kan je het ook zeggen.