Talib Kweli - Focus (2007)

Label: Frequent

1. Hip Hop Is (1:10)
  2. The Wanna Know (5:37)
  3. Slap (2:41)

met Saigon

4. Real Recognize Real (2:38)

met Styles P

18. Get It (4:06)

met Mos Def

avatar van Rhythm & Poetry
1,5
Dit album heb ik dus een tijdje geleden gekocht, en het is een 'album met de nodige hoogte- en dieptepunten. EEn wat standaard intro, over wat hip hop inhoud voor Talib Kweli. Leuke tracks op het album zijn: 3,6,11 (wat ik de beste vind maar ja wat wil je anders als Jean Grae fan),18. Daarnaast staan ook enkele vreselijke tracks als: 4, 12, 15,16. Al met al een zeer wisselvallig album.

avatar van Timo710
Deze zie ik echt overal liggen... Maar ik vraag me af in hoeverre talib uberhaupt met deze cd iets te doen heeft. De foto van z'n cover is een veroudere foto die al jaren op z'n site stond.

Social_Mask
Eens met R&P. Teveel tracks die niet veel voor stellen. Ook zijn de beats ook niet echt zo goed, erg redelijk en matig. Alsof het gwn gemaakt is, omdat het MOEST. Zonder gevoel. Het nummer met The Beatles sample (van het genial Elenoar Rigsby ofzo.. ) is veruit het beste nummer. Ook Rakim komt best goed.

2,5*-3*

Een lekker tussendoortje, geef ik een 3, die sample van de beatles is idd wel heel leuk. Ik vind deze leuk maar niet bijzonder, het is dan ook een mixtape-album

t-h-y-$
welk nummer is dat dan

avatar van Rene1979
Talib heeft hier geen fuck mee te maken... Dit is weer zo'n cd die uitgebracht word door een neplabel en nepgasten die meeliften op zijn succes

Talib moet hier toch zijn toestemming voor hebben gegeven of tenminste het label waar hij onderdeel van uitmaakt.