Quidam - Alone Together (2007)

Polen
Label: Rock Serwis

1. Different (3:15)
  2. Kinds of Solitude at Night (5:58)
  3. Depicting Colours of Emotions (10:15)
  4. They Are There to Remind Us (7:48)
  5. Of Illusions (8:00)
  6. We Lost (8:25)
  7. One Day We Find (6:43)
  8. We Are Alone Together (8:20)
  9. But Strong Together (4:25)
Geweldig. goeie melodieën en sterk gitaarspel.
Zeker goeie fluitsolo's

avatar van Ayreonfreak
Goed album, geweldige muziek waarin bijv dwarsfluit feilloos en wonderschoon wordt verweven in de gitaarmuziek. Prog van de bovenste plank. Geen album waar je op je grondvesten staat mee te "bangen", maar wanneer je in de stemming bent, je in hogere sferen zal brengen. Heerlijk voor een regenachtige middag op de bank. Dat straalt dit album nl ook een beetje uit. Ingetogen, maar waanzinnig goed!

Kingsnake
Komt veel uit Polen tegenwoordig.
Ik vind dit zelfs beter dan de overgewaardeerde Riverside.

Lekkere gitaartjes inderdaad.
Doet me een beetje denken aan het ter ziele gegane Marathon (uit Nederland)

Veel invloeden ook van Camel, hoor ik ook terug.
Dit is echt zeer fijn allemaal.

avatar van Papartis
Ik luister op dit moment regelmatig naar dit album van Quidam.
Zeker na hun optreden in de Boerderij gezien te hebben met Pasen.
Goede muzikanten, mooie nummers en inderdaad de dwarsfluit die een belangrijke rol speelt. Goede zanger met een fijne stem.
Ik ben benieuwd naar de opvolger.

avatar van Papartis
Dit album wordt beter en beter nadat je hem meer luisterd.
Stem met een half verhoogd.

Papartis schreef:
Ik luister op dit moment regelmatig naar dit album van Quidam.
Zeker na hun optreden in de Boerderij gezien te hebben met Pasen.
Ik ben benieuwd naar de opvolger.

Die fluitist is ook te horen op het album An Outcast of the Islands van Colin Bass, de bassist van Camel. Een goed album met medewerking van nog andere lieden van Quidam en Camel. Quidam heeft destijds nog opgetreden met Bass ter promotie van het album van Bass in 1999. Ik heb ze toen mogen aanschouwen in het Kasteel te Alpen aan den Rijn. Prima optreden.

Wat een gave muziek....

Heel moderne en relaxte benadering van het neoprog-genre... Ouderwetse dingetjes, moderne dingetjes... Heerlijk... Zoveel beter dan Riverside...

Ozric Spacefolk
Eigenlijk de enige Quidam plaat die ervoor mij toe doet. Elementen uit RPWL, Pink Floyd, Camel, wat gothic, maar gewoon eigenlijk een hoop heerlijke en relaxte neoprog in een modern jasje.

avatar van ChrisX
Ozric Spacefolk schreef:

Gothic?

avatar van Casartelli
Ik heb in de Boerderij wel eens een stuk van de beruchte dvd van Quidam gezien en die zanger ziet er op zich best eng uit.

ChrisX schreef:

Gothic?

Vrouwelijke zangdingetjes...

Ozric Spacefolk
Volle score voor deze buitengewoon fijne (herfst-)plaat...

avatar van Broem
Volle bak voor dit prachtige album van de Poolse progrockers. Gloedvol gespeeld en technisch volmaakt. Een topband die wat mij betreft veel meer bekendheid mag krijgen. Hoogtepunt wat mij betreft het ingetogen Were Alone Together. Kippenvel.

@Broem:

Ook hier mee eens.
Als ik het zo bkijk hebben we aardig de zelfde smaak.

PS
Ze hebben net weer een nieuw album uit:
Quidam - Saiko (2012)

Ozric Spacefolk
Eindelijk weer eens een goede progliefhebber die de platen wat omhoog kan stemmen.
Mooi zo.

avatar van Broem
Zeker weten heren. Prachtige prog uit Polen. Heb deze nieuwe van Quidam nog niet. Gaat zeker komen. En wat te denken van Riverside...ook zo mooi. Polen brengt ons wat juweeltjes in dit genre.

avatar van Alicia
Kom ik via Meller Golyzniak Duda weer bij deze band terecht en dat is alleen maar goed. De muziek van deze formatie is helaas niet te vinden op een bekende streamingsdienst, maar allez, dan maar even YouTube erbij gepakt voor een eerste indruk en die is... zeer goed!

Inderdaad, Polen brengt ons enkele juweeltjes in dit genre!