Ratt - Ratt (1983)

Label: Atlantic

1. Sweet Cheater (2:41)
  2. You Think You're Tough (3:40)
  3. U Got It (3:01)
  4. You're in Trouble * (3:15)
  5. Tell the World (3:15)
  6. Back for More (4:42)
  7. Walkin' the Dog (3:38)
Empyrium
IJzersterk debuut van RATT. Sweet Cheater, Back for More en natuurlijk de klassieker Walkin' the Dog (door veel mensen gecovered, oa Roger Daltrey en Aerosmith, van wie is eigenlijk het origineel?).

avatar van sinkthepink
Aardig begin van hun loopbaan, hierna kwamen ze met hun beste platen "out of the cellar"en vooral "invasion of you're privacy". Ik weet nog als de dag van gister dat ik zat te wachten totdat ze in de winkel lagen

Vooral de voor die tijd erg goede produktie en aparte gitaargeluid maakte dit toch wel een bijzondere band, al waren hun nummers niet altijd even sterk.

avatar van Metalhead99
Zeer degelijk begin van hun loopbaan. Ik heb een versie waar ook nog een cover van Born on the Bayou (Creedence Clearwater Revival) op staat die ook zeer degelijk klinkt. De productie is al best degelijk en het plezier spat ervan af.

avatar van Metalhead99
Empyrium schreef:
van wie is eigenlijk het origineel?

Het origineel is van Rufus Thomas, zijn versie verscheen in 1963.

speedy66
Ik heb de productie & sound van dit album juist altijd absurd slecht gevonden. Blikkerig en schel geluid. Het klinkt letterlijk als opgenomen in een vochtige kelder. Op zich geen ramp want veel debuutalbums klinken matig ivm gebrek aan geld en onervarenheid.

avatar van Lau1986
Heerlijke eerste plaat van deze band., Vooral het openingsnummer en Back for more vind ik geweldig. Lekkere plaat!

avatar van Lau1986
Nog steeds een vermakelijke plaat. Leuke catchy nummers en een prima cover.

avatar van vielip
Zeer verdienstelijke eerste worp van de ratten. Gelijk wordt al duidelijk dat het met het gitaarwerk in deze band wel snor zit. Matige productie? Mwoah, ik snap wat wordt bedoeld. Maar ik vind dat juist wel wat hebben bij zo'n debuut EP. En er staat geen slecht nummer op eerlijk gezegd.