Flogging Molly - Float (2008)

Rock / Folk
Label: SideOneDummy

1. Requiem for a Dying Song (3:30)
  2. (No More) Paddy's Lament (3:24)
  3. Float (4:53)
  4. You Won't Make a Fool Out of Me (2:43)
  5. The Lightning Storm (3:29)
  6. Punch Drunk Grinning Soul (4:20)
  7. Us of Lesser Gods (3:19)
  8. Between a Man and a Woman (3:21)
  9. From the Back of a Broken Dream (3:21)
  10. Man with No Country (3:04)
  11. The Story So Far (4:11)
avatar van Mr. B
Lekker plaatje wederom, maar het klinkt allemaal wat tammer. Het begint wel spetterend met Requiem For A Dying Song en Paddy's Lament. Float is een prachtige folk ballad.

Goede plaat maar nog niet zo goed als zijn voorganger Within a Mile of Home.

avatar van UndahCovah
Weer meer van hetzelfde. Waar op Swagger en Drunken Lullabies nog nummers waren die er echt uitsprongen ontbreekt dat op dit album en op Within a Mile From Home.

aidoo
Altijd leuk rond deze tijd van het jaar --> 3,5*

avatar van SjakBrouwer
Hoewel alle voorgaande albums van de topperformer Dave King en zijn Flogging Molly goed klinken is bij Float een meer volwassen sound te horen. De muziek en lyrics zijn goed doordacht en dat maakt een mooi geheel. voor zowel nieuwe ontdekkers van de Amerikaans/Ierse punkband als voor de trouwe fans een prachtig album.

Wat eemn lekker FM plaat weer
Van begin tot eind echt een mooie plaat
Ik ga 'm binnenkort eens origineel halen
Een dikke 5.0

Misschien is het muzikaal gezien allemaal wel beter, maar als ik Flogging Molly wil horen dan wil ik knallers horen als Saltydog, Selfish man, Devil's dance floor, What's left of the flag, The likes of you again etc. etc. daarvoor ga ik immers ook naar de concerten. Echter is dit het 2e album op rij waarop dat soort knallers ontbreken. Jammer.

DutchViking
Zo daags voor St. Paddy's Day leek me dit een prima plaat om alvast in de stemming te komen voor deze geweldige Ierse feestdag Ik heb de plaat vandaag min of meer op de gok gekocht, vooral op basis van mijn positieve ervaringen van met name Drunken Lullabies.

In vergelijking met voorgaand werk vind ik Float iets minder sterk, met Requiem for a Dying Song en het rustige titelnummer als voorlopig enige uitschieters. Misschien verandert mijn mening nog naarmate ik Float vaker op zet, maar de overtuiging die ik direct had bij voorgaande platen mis ik hier. Live zal dit echter wel weer goed tot uiting komen. Laat ik Float dan maar het voordeel van mijn twijfel geven: 3,5*

avatar van Drie Banaan Kan
leuk, maar niet geweldig...
de eerste 6 of 7 nummers zijn wel aan te horen, maar daarna heb ik toch het gevoel dat ik steeds meer hetzeflde ga horen.. jammer.

(willie) schreef:

Hier wil ik me geheel bij aansluiten.. dit album mist de echte knallers.. een beetje jammer dus..

avatar van Tavve
Ik vind het op zich niet slecht dat er hier geen 'echte knallers' op staan. Versta me niet verkeerd: die stevige nummers op de vorige platen, die vind ik steengoed. Maar na verloop van tijd begint een mens te denken dat Flogging Molly maar één soort platen kan maken. En bij deze is bewezen dat ze ook heel sterk zijn in het minder hevige.
Het is geen wake up-plaat zoals de vorigen, maar ik moet zeggen dat ik er 's avonds in m'n zeteltje graag op onderuitzak =D

Mr. B schreef:

Goede plaat maar nog niet zo goed als zijn voorganger Within a Mile of Home.

Ik vind hem juist beter! Hij klinkt professioneler en volwassener...
Het punk is er mss een beetje uit, maar nu straalt het folk meer als tevoren uit!!
Float is zeker hun mooiste song!

Ierse folkmuziek zonder gelul, een andere ervaring kan ik het niet noemen. Metname als je er eentje te veel op hebt komt dit het best tot z´n recht, althans zo ervaar ik het.
Het titelnummer doet me in het begin qua stem aan Mick Jagger denken.
Nogmaals muziek om gezellig een biertje bij te drinken.
Zo ervaar ik dus mijn eerste Flogging Molly als een soort feestelijke Ierse bijeenkomst.

avatar van jeewee*
wat een originele band zeg! de combinatie van rock en ierse folk pakt heerlijk uit. dit is een album om af en toe lekker te luisteren, maar niet te vaak, want het lijkt wel allemaal op elkaar.
ik hou van originele bands (muse, rammstein, pink floyd) en deze hoort daar zeker bij, flogging molly heeft een hele eigen sound.

avatar van hansjuvefan
Ik vind ze stukken beter dan Dropkick Murphys, ook een band in dit genre. Maar Flogging Molly is meer afgewerkt en nog authentieker. Bij Dropkick Murphys is het folk er wat te veel vanaf. Flogging Molly kan goed het ruige en de authentieke folk vermengen tot 1 mooi geheel. Iets wat niet veel folkrock-groepen kunnen.

avatar van andnino
Sfeervol, mooie klank, leuke ideeën, maar het lijkt soms toch net even iets teveel op elkaar. Luister maar naar Requiem for... en dan naar On the Back of a... . Door nummers als Paddy's Lament en Float word dit echter goed gemaakt en komt er toch nog een ruime voldoende uit. Zal hem echter niet heel vaak meer opzetten denk ik.

avatar van AOVV
Weer een plaat die bol staat van de aanstekelijke nummers à la Flogging Molly. Haalt mijns inziens net niet het niveau van voorgaande platen, maar met 'Float' hebben ze toch een GEWELDIG nummer gecomponeerd.

3.5 sterren

avatar van hansjuvefan
Hoe komt het dat dit gemiddelde zo laag ligt?

avatar van Lexcoaster
Steeds maar 1 pagina met reacties bij albums van deze band... En dat terwijl dit toch echt een redelijk bekende band is. Vreemd hoor.

Erg lekkere, swingende en vrolijke muziek. Al moet ik toegeven dat het op een gegeven moment toch wel een beetje eentonig wordt. Toch lekkere catchy nummers met veel schwung, en de combi rock met Ierse folk is sowieso cool.

avatar van Hendrix4live
Float is toch echt een pareltje.

avatar van Lau1986
Een vermakelijk album van Flogging Molly. De punk is misschien wat naar de achtergrond verdwenen en de nummers zijn wat rustiger geworden, maar nog steeds is de band heerlijk herkenbaar. Ook hebben ze wederom een paar heerlijk meezingers op dit album staan.