The B-52's - Cosmic Thing (1989)

Label: Reprise

6. Roam (4:54)
  7. Bushfire (4:58)
  8. Channel Z (4:49)
  9. Topaz (4:20)
  10. Follow Your Bliss (4:08)
  11. B-52's Megamix" * (6:36)
  12. Love Shack [Edit] * (4:23)
  13. Channel Z [Rock Mix] * (6:22)
  14. Roam [Extended Mix] * (5:28)
  15. Roam" [12" Mix] * (8:17)
  16. (Shake That) Cosmic Thing [Live] * (4:05)
  17. Bushfire [Live] * (5:12)
  18. Quiche Lorraine [Live] * (4:09)
  19. Dance This Mess Around [Live] * (5:37)
  20. Dry County [Live] * (4:54)
  21. Private Idaho [Live] * (3:42)
  22. Give Me Back My Man [Live] * (4:17)
  23. Deadbeat Club [Live] * (5:15)
  24. Mesopotamia [Live] * (5:35)
  25. Strobe Light [Live] * (4:00)
  26. Roam [Live] * (6:17)
  27. 52 Girls [Live] * (3:33)
  28. Love Shack [Live] * (7:34)
  29. Rock Lobster [Live] * (4:59)
  30. Whammy Kiss [Live] * (4:06)
  31. Channel Z [Live] * (6:24)
aERodynamIC schreef:

Deze cd is gewoon ongecompliceerde fun en doet het altijd goed op feestjes en verder moet je er gewoon niet veel meer van maken.

Dat doe ik toch!
Er klopt mij net te veel aan dit schijfje om er alleen maar ongecompliceerde fun in te horen. Dat hoor je zeker ook en het is werkelijk heel aanstekelijk, maar ik vind dit te goed in elkaar zitten om het alleen daarbij te laten.

De band zelf staat als een huis. Niet alleen de voortreffelijke zang, echt erg goed, maar ook instrumentaal. Luister bijvoorbeeld eens naar de drums op Channel Z: zo strak als een huis! En de gitaar op het instrumentale Follow Your Bliss. Daarnaast is de productie uitstekend, niet verwonderlijk als je ziet wie dat hebben gedaan: Neil - Chic - Rodgers & Don Was. Grootheden uit de disco & dance en ook dat hoor je terug. Een aanstekelijke smeltkroes van pop, dance & rock. Scissor Sisters heeft hier inderdaad vast goed naar geluisterd.

Tot slot staan er veel te veel goede nummers op, natuurlijk het echt fantastische Love Shack (wat ik kan blijven draaien), maar ook Roam, Bushfire & Channel Z om er even een paar te noemen.
Ook de clipjes bij de hits waren trouwens een aanrader, vast terug te vinden op Youtube.

avatar van Ronald5150
Ik weet niet zo goed hoe ik deze plaat moet typeren. Het is niet echt in een hokje te plaatsen, en misschien daarom wel juist zo interessant. Ik neig naar een met funk doorspekte popplaat. Aanstekelijke melodieën en liedjes die blijven hangen. De zanger kun je niet echt een zanger noemen. Hij praat, doet wat halfslachtige rap-pogingen, maar op de een of andere manier werkt het. Daarnaast wordt hij wel ondersteund door prima zangeressen. Megahit "Love Shack" is een feestnummer pur sang, maar ook de andere tracks liggen prima in het gehoor. Een plaat om vrolijk van te worden.