Gorky - Boterhammen (1992)

Belgiƫ
Label: Virgin

1. Ik Word Oud (4:32)
  2. De Redder (4:45)
  3. Eisen van de Romantiek (3:36)
  4. Boze Wolven (3:19)
  5. Mia (3:04)
  6. Ooit Was Ik een Soldaat (3:07)
  7. Soms Vraagt een Mens Zich Af (5:01)

met Rick de Leeuw

8. Geef Al Je Geld aan de Arme Kinderen (5:29)
avatar van Eddie
Onder het Motto; niet Drammen maar Boterhammen.

Grappig dat Mia maar uit 3 of 4 simpele akkoorden bestaat en toch niet gaat vervelen.
De rest van het album ken ik niet maar moet ik maar eens gaan ontdekken.

avatar van Ludo
Een smaakvolle live-cd, ik meen in het park opgenomen, waarop ook Rick van de Kecks nog ergens meedoet.

nicolas
stuk voor stuk mooi uitgevoerde studio-nummers. allemaal meezingers.

EVANSHEWSON
Voor mij zo ongeveer het allerbeste Gorki album; Niet enkel Mia is schitterend, maar Ooit Was Ik Een Soldaat en 7 en 8 zijn van een bovenaardse schoonheid, zowel wat muziek als wat de ongelooflijke sterke teksten betreft.

****1/2

avatar van cinefiel
Zeer leuke live-opname. Goed ook dat Luc De Vos' bindteksten er gewoon op staan, altijd plezant.
Natuurlijk zijn Gorki's teksten geweldig, dat hoef ik niet te benadrukken, maar ook de muziek vind ik redelijk geweldig, met als uitschieters ''Eisen Van De Romantiek', 'Boze Wolven', 'Ooit Was Ik Een Soldaat' en natuurlijk (hoe kan het ook anders) 'Mia'.
Zeer goede live-cd

Er is hoop voor IEDEREEN, leve Rick De Leeuw, leve het oude Gorki, beter zijn ze nooit geworden!
Ingetogen gebrachte nummers in het park in Brussel.
Geef al je geld aan de arme kinderen, Ooit was ik soldaat, Mia, tijdloze klassiekers in een serene en bloedmooie versie. Dit is een must have voor mij.

avatar van Snakebite
heerlijke plaat voor wie wel eens kleinkunst kan apprecieren..
dit was mijn eerste echte kennismaking met gorki..
een zeer geslaagde kennismaking dus

Father McKenzie
Na die onverdonderende debuutplaat, vind ik deze acoustische live-set die Boterhammen (In Het Park) heet ontzettend goed.
Kort maar krachtig. De mooiste en intiemste liedjes staan hier samen, en al is Mia heerlijk... Ooit Was Ik Een Soldaat vind ik bovenaards mooi... en een echt pàkkend lied. Ik hoor daar geen ironie in, die emotie is echt en eerlijk.

Een mooi ingetogen live cd waarvan de meeste nummers al bekend zijn van hun debuut Gorky. De enige nieuwe nummers zijn Ik word oud (een enigszins wrange titel nu we weten dat Luc De Vos niet oud mocht worden) en Ooi was ik een soldaat. Opvallend is de totaal andere versie van Soms vraagt een mens zich af met "onze eigen" Rick de Leeuw. Ik vind de muziek in de accoustische versies heel erg mooi en ook de stem van Luc past er heel mooi bij. Een top cd, mijn favoriten zijn Boze Wolven, Soms vraagt een mens zich af en toch weer het mooie Mia.

avatar van pdonidvie
Ludo schreef:

grabberke schreef:
Ingetogen gebrachte nummers in het park in Brussel.

Door het slechte weer, of iets dergelijks, kon het festival niet doorgaan in het park en werd het verplaatst naar de Ancienne Belgique, waar dit album dus is opgenomen.

avatar van Fresch
Betere tussendoortjes bestaan er niet. Love you Vos!

Arbeidsdeskundige
Mia, Ooit Was Ik een Soldaat en Soms Vraagt een Mens Zich Af zijn de hoogtepunten van dit fraaie tussendoortje. Het duet met Rick de Leeuw op laatst genoemde nummer komt bij me binnen.