Picture - Every Story Needs Another Picture (1986)

Label: Backdoor

1. Battle Cruiser (4:32)
  2. Movin' Down the Line (4:08)
  3. Burning for Your Love (5:00)
  4. Stay with Me (4:10)
  5. She Was Made for Lovin' (3:37)
  6. I'm Still Flying (3:39)
  7. Stand Back for the People in Charge (3:05)
  8. You Took My Money, You Took My Pride (4:02)
  9. No Way Back (3:53)
1,5
van Every Story Needs Another Picture kun je je afvragen of het ooit wel onder de naam Picture uitgebracht had moeten worden.
dit album lijkt namelijk in geen velden of wegen meer op de band zoals we die kende van albums als Heavy Metal Ears of Diamond Dreamer om er maar eens een paar te noemen.
zelfs de geluids eigenschappen van de band waren op deze plaat volkomen verdwenen.

op zichzelf ook niet meer dan logisch als je bedenkt dat alleen bassist Rinus Vreugdenhil er van de orginele bezetting nog maar inzat.

of de plaat goed of slecht is kun je eigelijk alleen maar goed beoordelen als je even vergeet dat het om Picture gaat.
de plaat is namelijk best te doen, maar het is meer een gewone hardrock plaat of iets dergelijks.

verder mischien nog leuk om te vermelden dat Bert Heerink op de hoes staat maar eigelijk slechts 1 nummer op de plaat (Stay With Me) heeft ingezongen.
bij mijn weten had dit te maken met contractuele verplichtingen elders.
wel was Bert inmiddels lid van de band, maar kon hij pas een plaat later volledig meedoen.

wie de overige nummers heeft ingezongen is mij overigens niet bekend.

1,0
Ik geloof dat het is gezongen en ingespeeld door leden van Catapult ( Catmusic)

B.Robertson (crew)
Every Story Needs Another Picture is onlangs samen met Marathon op één CD uitgegeven. Wie behalve die ene Bert Heerink track op de plaat zingt is m.i. nog steeds onbekend. Al die oude Picture albums zijn nu geremastered en opnieuw als twee albums op één disc uitgegeven. Traitor is als enige los verkrijgbaar (met bonustracks).

1,0
In dit artikel staat het antwoordt.
Catapult : interview op KindaMuzik

B.Robertson (crew)
Dank voor de opheldering! Vroeger ooit wel geruchten opgepikt dat Rubberen Robbie achter deze plaat zou zitten en Picture zelf geeft dezelfde informatie als Metal Archives: Picture - Every Story Needs Another Picture - Encyclopaedia Metallum: The Metal Archives - metal-archives.com

1,0
Het wordt natuurlijk gewoon gepresenteerd als een Picture album.

B.Robertson (crew)
Het rommelde toch al erg met de bezettingen dus een plaat als deze kan er ook wel tussen. De Eternal Dark/Traitor gitaristen hebben hier het veld alweer geruimd (Chris van Jaarsveld speelde later in Sleeze Beez) en de nieuwe line-up nam later Marathon op. Gitarist Rob van Enkhuizen doet dan weer mee met de 2008 reünie. Maar waarom zo'n laag cijfer voor Every Story Needs Another Picture, echt zo ontiegelijk slecht? Ik kon opmaken van iemand die de CD-combi met Marathon aangeschaft heeft dat het album weinig indruk heeft achtergelaten en dat Marathon beter is.

Hij staat op Spotify.
Het is een mix van stijlen wat Deep purple beetje ZZ Top .Het nummer met Bert Heerink is misschien wel het leukst.

B.Robertson (crew)
Tweemaal gehoord, tweede keer beviel beter maar nodigt nog steeds niet uit voor verdere beluistering. Stay with Me springt er wel uit; de zangwissel valt op omdat Bert Heerink de betere zanger is, erg ver liggen de zangers inderdaad niet uit elkaar maar Heerink heeft niet van die irritante uithalen. Songmateriaal blinkt nergens uit in originaliteit dus past in die zin wel bij Picture. De Deep Purple / ZZ Top invloeden zijn herkenbaar, in het derde nummer meen ik zelfs DPs Might Just Take Your Life te herkennen. Album gaat als een nachtkaars uit maar zal over de stereo-installatie ongetwijfeld een andere beleving zijn. Ben best wel benieuwd naar Marathon met Bert Heerink in de gelederen.

1,0
She Was Made for Lovin lijkt wel heel erg op ZZ Top.

B.Robertson (crew)
Heb nu ook de gelijkenis met ZZ Top in She Was Made for Lovin' gehoord. Mocht de 2-albums op 1-CD lenen en die luisterbeleving is toch echt anders dan via YouTube (tenzij ik nog eens computer-boxen aanschaf). Er gaan stemmen uitgedeeld worden en vooral Marathon komt in eerste instantie over als 'zeikplaat', maar dat kan elders besproken worden. Everystory Needs Another Picture is voor de rest zo beroerd nog niet, ware het niet dat het 'geschiedsvervalsing' is en ik liever naar het Picture van Diamond Dreamer luister en inzage Catapult de voorkeur aan Rubberen Robbie geef.