The Beach (2000)

Pop / Score
Label: Sire

1. Leftfield - Snakeblood (5:40)
  2. All Saints - Pure Shores (4:25)
  3. Moby - Porcelain (3:59)
  4. Dario G - Voices (5:19)

met Vanessa Quinones

5. Underworld - 8 Ball (8:51)
  6. Sugar Ray - Spinning Away (4:24)
  7. Asian Dub Foundation - Return of Django (4:18)
  8. Blur - On Your Own [Crouch End Broadway Mix] (3:32)
  9. Mory Kante - Yeke Yeke [Hard Floor Mix] (3:54)
  10. Faithless - Woozy (7:53)
  11. Barry Adamson - Richaard, It's Business as Usual (4:18)
  12. New Order - Brutal (4:49)
  13. UNKLE - Lonely Soul (8:55)
  14. Angelo Badalamenti en Orbital - Beached (6:44)
avatar van VanDeGriend
Interessante soundtrack bij wat wazige film.

Paar tracks die, voor zo ver mij bekend, niet op reguliere releases van de bands te vinden zijn mn Leftfield, New Order, Underworld en Faithless. Het nummer van Unkle is met zang van Richard Ashcroft (the Verve).

pure shores is echt zo mooi

Electro_
Yeke Yeke van Mory Kante!

avatar van Edie
Best een mooi album, een van mijn toppunten; Unkle - Lonely Soul en uiteraard Moby met Percelain, wat een mooi nummer toch!

avatar van FunkStar
Heerlijke zomerse CD met All Saints, Leftfield, Underworld en Moby!
Ook de remix van Yeke Yeke mag er zijn!

avatar van Darkzone
Geweldige soundtrack bij een geweldige film! Er zijn weinig soundtracks die van begin tot eind goed zijn, maar dit is er zo een.
Alleen de albumhoes is de verkeerde. Dit is de juiste:

avatar van Maiky
Mwa, ik ben er wat minder enthousiast over. Tot en met Underworld's 8Ball is het klasse, maar vervolgens zakt het niveau geleidelijk. De zonnigheid van Spinning Away kan er ook nog mee door, maar met tracks als Return of Django, On Your Own en Beached kan ik weinig. Een nipte drie sterren.

avatar van esteban
Voices van Dario G (welliswaar zonder zangeres) is nog steeds één van mijn favoriete chill-nummers. Sowieso vond ik The Beach destijds onterecht afgekraakt en veel te makkelijk weggeschoven als een mislukt experiment. Dat was het in geen geval. Ik kon mij, toen als 18-jarige, ook erg vinden in de filosofie van Leo's personage. Net als bij Trainspotting, ook al is het in iets mindere mate, werd deze soundtrack één met de soms verbluffende beelden. Als ik deze nummers vandaag de dag voorbij hoor komen, waan ik mij opnieuw in de film en herbeleef ik het gevoel van toen. Porcelain van Moby, wat een geweldige keuze. Ik durf het haast niet te bekennen, maar Pure Shores vond ik zeer aangenaam klinken, terwijl ik een hekel had aan All Saints en al hun overige muziek. Woozy, Brutal, 8-Ball, ... Zeer fijne soundtrack.