Mariah Carey - Merry Christmas (1994)

Label: Columbia

1. Silent Night (3:41)
  2. All I Want for Christmas Is You (4:01)
  3. O Holy Night (4:27)
  4. Christmas (Baby Please Come Home) (2:35)
  5. Miss You Most (At Christmas Time) (4:32)
  6. Joy to the World (4:20)
  7. Jesus Born on This Day (3:43)
  8. Santa Claus Is Coming to Town (3:24)
  9. Hark! The Herald Angels Sing / Gloria (3:01)
  10. Jesus, Oh What a Wonderful Child (4:26)
  11. God Rest Ye Merry Gentlemen * (1:18)
  12. Santa Claus Is Comin' to Town [Anniversary Mix] * (2:45)
avatar van Hendrix4live
Stijn_Slayer schreef:
All I Want for Christmas Is You moet echt eens wettelijk verboden worden. Elk jaar begint de ellende weer opnieuw...

Helemaal mee eens! Verschrikkelijk nummer.

Nee, doe mij dan deze maar:

Zo, Dit Is Kerstmis (1998)

Het kerstalbum!! Denk ook dat haast iedereen het wel in huis heeft.
Elk nummer blaast een bepaald warm sfeertje uit.

Vooral Holy Night is super gebracht door Mariah!

avatar van Lamontagne
Dit is een album in de reeks dat ze nog echt een goed album kon maken. Hierna kwam nog 1 album die nog aardig was maar vanaf 1997 was het echt gedaan voor deze mevrouw.

Dit album draai ik nog vaak met kerst, gewoon een goed kerstalbum met een lekker gospelkoortje hier en daar op de achtergrond alleen de doodgeverfde kersthit hoeft van mij ook niet meer, de traditionals zijn beter.

avatar van SpaceyKing99
Gewoon 'n gezellig kerstalbum!
Sommige mensen vinden het niks, andere mensen weer wel; iedereen heeft z'n mening!
Persoonlijk wel een van de beste kerstalbums!
4.0*

avatar van rudiger
Is het niet eerst tijd voor Sinterklaas cd`s .
In de winkels liggen de kerstspullen ook steeds vroeger in de schappen .

avatar van SpaceyKing99
Is het niet eerst tijd voor Sinterklaas cd`s .
In de winkels liggen de kerstspullen ook steeds vroeger in de schappen .

Het kan nooit te vroeg zijn om in de sfeer te komen

avatar van ThePrinceOfPop
1,5
Wat een teleurstellende album was/is dit toch. All I Wan For Christmas Is You is duidelijk de beste nummer.

avatar van RogerV
Dit soort kleffe, clichematige, plakkerige, mierzoete muziek bezorgt me problemen met mijn tandglazuur.

MindRuler
Mij ook, RogerV. Rest mij de prangende vraag waarom je dit verschrikkelijke album op zo'n zonovergoten lentedag weer onder de aandacht brengt?

avatar van RogerV
Werd er op een of andere manier toch mee geconfronteerd en zodoende besloot ik mijn ei maar even los te laten.

avatar van Hans Brouwer
RogerV denkt: kom het is bijna Pasen..... Laat ik eens een toepasselijk album draaien .

avatar van tnf
tnf
Stijn_Slayer schreef:

En tien jaar later geldt dit nog steeds.

Dat overenthousiaste gejubel dat jaar na jaar overal weer op je af gevuurd wordt, tenzij je jezelf in huis opsluit - Nee.

Maar het misbaksel (ik ben buitenshuis ook weleens met de rest geconfronteerd) schijnt nu in een 'deluxe edition' opnieuw uit te zijn. Dit vanwege de 25ste verjaardag ervan.

avatar van Poles Apart
Na 26 jaar staat 'All I Want for Christmas is You' dan alsnog op 1 in de UK. In 1994 hield East 17 Mariah nog van de #1 plek af met 'Stay Another Day'.

Mariah is on fire

avatar van Gert1980
Mariah... Je kunt van haar houden, je kunt haar verschrikkelijk vinden... Ik zit er ergens tussen in. In haar begin jaren was ik een redelijke fan van haar muziek, maar toen ze halverwege de jaren 90 de turtlenecks verruilde voor te krappe topjes en meer ging hijgen dan zingen was ik er wel klaar mee.
Maar dat neemt niet weg dat ze met dit album één van de allerbeste Kerstalbums ooit gemaakt heeft. Dit album is als één van de weinige in zijn genre goed van begin tot eind. Met als absoluut hoogtepunt Miss You Most (At Christmas Time), voor mij althans, wellicht omdat ik hem nog altijd mis, vooral tijdens Kerst.

Merry Christmas (alvast)!

avatar van S1998
Beste kerstalbum ever!!! Mariah is de OG Queen of Christmas

Niemand zal dit ooit overtreffen. period.