Satin Whale - Desert Places (1974)

West-Duitsland
Label: Brain

1. Desert Places (7:11)
  2. Seasons of Life (6:43)
  3. Remember (9:42)
  4. I Often Wondered (7:24)
  5. Perception (13:04)
Wat lage rating hier, terwijl 'ie bij RateYourMusic hoog in de krautrock-toplijst staat. Aangezien de standaardafwijking hier nogal hoog ligt (bijna 1), ben ik toch wel erg benieuwd.

avatar van trebremmit
Goeie kraut/prog rock plaat, geweldig blues achtig gitaarspel en fijne jams.

avatar van i.Ron S.
Krautrock-klassieker. Zeer prettig helder geluid en prachtige gitaar. Ook de (weinige) zang is niet mis, wat bij nogal wat krautrockgroepen wel het geval is.
De nummers zijn allemaal nogal lang maar helemaal niet vervelend. Beste vind ik Seasons of Life en het laatste.

avatar van schizodeclown
herman schreef:
Wat lage rating hier

Ik snap niet dat ik deze toendertijd zo laag heb gegeven, ik vind het geweldig namelijk.
Verhoogd naar 4,5*

avatar van artboy
Ik ken deze van de begin periode en vond het toen al zeer de moeite.
Onlangs terug ontdekt en vind het nog altijd een van de beste uit de krautrock geschiedenis. Zou hem het liefste terug op vinyl hebben, maar is moeilijk te vinden.