Love and Money - Strange Kind of Love (1988)

Label: Fontana

1. Halleluiah Man (4:40)
  2. Shape of Things to Come (5:14)
  3. Strange Kind of Love (5:15)
  4. Axis of Love (5:06)
  5. Jocelyn Square (4:02)
  6. Walk the Last Mile (5:07)
  7. Razorsedge (4:21)
  8. Inflammable (4:21)
  9. Up Escalator (4:13)
  10. Avalanche (5:08)
  11. Scapegoat (3:52)
Hoe is het mogelijk dat ik de eerste ben hier... Dit is echt een puik pop/rock album. Deze heren hadden nog niet veel gemaakt tot ze onder de hoede werden genomen door Gary Katz, de producer van Steely Dan. Hij dook met deze Schotten de studio in en raad eens, jawel, het resultaat was een soort Dan lite: stijlvolle soulachtige pop, beetje funk, saxje hier en daar, goeie zanger en hoogstwaarschijnlijk door de input van Katz uitstekend materiaal. Er zitten geen zwakke broeders tussen. Halleluiah Man was een bescheiden hitje met dito video op de Music Box, Sky of hoe die kanalen destijds heetten. Ik heb hem sinds het jaar van release en draai hem zeer regelmatig, vooral lekker in de auto.

avatar van Vinniee
Met een halfje verhoogd. Dit is inderdaad een erg goed album met lekkere pop/rock achtige nummers die goed in het gehoor liggen. Jammer dat zo weinig mensen dit album kennen. Persoonlijke favorieten zijn toch wel Jocelyn Square, Halleluiah Man en Strange Kind of Love.

avatar van Poeha
Kwam Halleluiah Man net tegen in de 1988 chartlijsten. Als de rest van het album ook zo is, dan hebben ze er een liefhebber bij.

avatar van Scherprechter
Het merendeel van het album is wat zwoeler, meer relaxed dan Halleluja Man, maar geen andere stijl en zeker van soortgelijke kwaliteit.

avatar van Scherprechter
Meteen 4 sterren toegekend en nrs 2, 3 en 5 gemarkeerd.