Wax Doctor - Selected Works 94-96 (1998)

Electronic
Label: R&S

1. Atmospheric Funk (9:20)
  2. All I Need (10:10)
  3. Step (7:14)
  4. Spectrum (8:26)
  5. Finer Things (8:30)
  6. Kid Caprice [Remix] (6:41)
  7. Heat (7:16)
  8. Offshore Drift (6:54)
avatar van John Doe
Lekker drum 'n bass album, in de richting van LTJ Bukem's lichte 'ambient' drum 'n bass. Vroeger maakte deze producer nog techno.

Hier ben ik naar gaan luisteren na de geweldige Metalheadz verzamelaar Platinum Breakz verteerd te hebben, waar ik de track 'The Spectrum' van gehoord heb.

avatar van T.O.
Heerlijke track is dat, zoals ook Atmospheric Funk en The Step.

De rest ken ik niet, maar moet ik zeker eens checken. Vrij ondergewaardeerde producer toch.

avatar van John Doe
The Spectrum is waarschijnlijk wel de beste

thejazzscène
TO. ik heb gemerkt dat het label R&S en R & S voorkomt waardoor ze niet aan elkaar aansluiten.
Wat voor drum"nbass is dit? Techstep/ met veel beats?
Heb onlangs nog een goeie release beluisterd van Sun Electric op Appolo, een sublabel van R&S. Moet je ook eens beluisteren als je graag naar een mengelmoes tussen beats en drums luistert.

Het is geen techstep

Er zijn ambient synths en wat jazzy instrumenten ala Bukem en daarnaast jungle loops die niet te wild zijn, maar wel vol genoeg.

avatar van T.O.
thejazzscène schreef:

Bedankt voor het melden, heb het aangepast.

thejazzscène
Moet ik toch ook eens beluisteren. Dit soort drum'nbass mag ik wel. Wat meer gevoel en minder afstandelijk dan de meeste ruwe koek waar het genre grotendeels uit bestaat.

avatar van RogerV
Prima verzameling drum n bass tracks. Wat een heerlijke atmosferische nummers met zo nu en dan een jazzy inslag. Het type drum n bass dat ik het beste lust.

Jammer dat deze producer nooit een ech album heeft opgeleverd. Het is altijd bij losse singles gebleveb. Erg zonde want er had duidelijk meer ingezeten.

avatar van UK-Choonz
Helemaal eensch 8-)