Chris Hinze - Word Sound and Power (1980)

Reggae
Label: CBS

1. Puss and Dog (3:43)
  2. East Kingston (4:50)
  3. Sweet Harmony (3:43)
  4. Bamboo Reggae (4:30)
  5. Walking Alone in Hellshire Bay (4:12)
  6. Sleeping Policeman (7:45)
  7. Tell Me When (3:30)
  8. Silver and Gold (4:06)
  9. "Let's Party" (Before Times Are Changing) (5:18)
avatar van reptile71
Een echte reggae plaat. Eigenlijk is hier de artiestennaam Chris Hinze and Word, Sound and Power, waarbij de laatste wordt gevormd door: Robbie Shakespeare, Sly Dunbard, Mikey "Mao" Chung en Sticky. Hinze wordt hier dus bijgestaan door een heuse reggae band. Zelfs Peter Tosh is komen opdraven voor zang en gitaar op de nummers Puss and Dog en Silver and Gold. Deze nummers zijn ook van zijn hand. Het album is opgenomen op Jamaica.

Ondanks hier en daar misschien wat te veel van het gefluit van Hinze is dit best een heel aardig plaatje. Muzikaal zit het prima in elkaar, maar vaak mis ik wel de zang. Al zingt Peter Tosh op zijn twee nummers zit de zang enorm zacht in de mix. Ik kan nauwelijks geloven dat dat met opzet is gedaan (zal toch wel om die fluit meer naar voren te laten komen). Die prettige donkere stem van Tosh mag best een stuk beter naar voren komen. Wel een gemiste kans daar. Verder wordt de meeste zang voor rekening genomen door de achtergrondzangeressen (o.a. Gwen Guthrie).