Canibus - Mic Club: The Curriculum (2002)

Label: Mic Club

1. Mic Club Intro (1:11)
  2. Poet Laureate (4:58)
  3. Master Thesis (3:48)
  4. Behind Enemy Rhymes (4:05)
  5. Allied Meta-Forces (5:33)

met Kool G Rap

6. Cenoir Studies 02 (5:02)
  7. "C" Section (3:19)
  8. Drama a / T (5:51)

met Luminati

9. Dr. C Ph.D (3:15)
  10. Bis Vs. Rip (6:07)

met Rip The Jacker

11. Liberal Arts (4:25)

met Jedi Mind Tricks

12. Curriculum 101 (4:44)
  13. Mic Club Outro (2:14)
eazyfan
dit album is puur doorspitwerk van Canibus,in elke track word er gewoon lekker snel doorgerapt en geen een track bevat een refrein,ik wou 4.5 geven maarja door dat gebrek aan refreinen verlaagde ik toch,goeie productie en goeie gastartiesten,zeer goed werk van Canibus.

GGMM
Vond het in het begin ook wel kut, geen refreinen, maar hoe meer ik dit album luister hoe beter het wordt.
4.0

eazyfan
U Think Im Writing All The Shit Im Sayin Here ,alles is hier gefreestyled ,daarom dus geen refreinen ,noem 1 andere rapper die hem dit nadoet!!

avatar van thomzi50
Ja dat zegt ie, dat alles is gefreestyled.. Lijkt me onzin natuurlijk..

eazyfan
Ja maar Canibus kennende kan het nog waar zijn ook.

avatar van thomzi50
Ken je hem persoonlijk dan? Kom op, dat is puur image.

Relax
Wel een 4 waard hoor, je zou verwachten dat als er geen refreinen inzitten dat je dan zwaar inslaap zou vallen, nou ik ook.
Maar de beats zijn zeker top en houden het niet eentonig op 1 of andere manier, ze hebbe ndaar goed aan gedacht.
Van 3,5 naar 4,0 dus

3.5/5 dope

opgehoogd 4.5/5

Relax
Wat ik zo jammer vind is dat ie hier nu eindelijk maar dan ook echt EINDELIJK vette beats heeft gekregen maar dan gebruikt hij geen refreinen ofzo, maarja.

Relax schreef:
Idd, vind ik ook ongelooflijk jammer, maar wel een erg uniek album.

avatar van MJ_DA_MAN
Hehe, eindelijk heb ik hem. Weet nu al dat ie vet wordt .

avatar van MJ_DA_MAN
En ik heb gelijk. Na Rip The Jacker en 2000 B.C. het 3e Canibus-album die ik heb (en waarschijnlijk ook meteen de laatste goede helaas, van wat ie tot nu toe heeft gemaakt dan). Rip The Jacker is zijn meesterwerk, maar dit is misschien wel zijn 2e beste plaat. Dit album is echt puur skills en dat druipt er ook echt vanaf als je Canibus hoort spitten. Daarbij komen perfecte beats voor zulke doorspitnummers, waardoor het erg vet klinkt. Jammer dat de nummers met Kool G Rap en JMT wat tegenvielen, waardoor ik niet alles echt goed vond. Maar toch verdiend deze echte hiphop-CD een dikke 4*. Poet Laureate is mijn favoriet qua rap, Curriculum 101 qua beat.

avatar van thomzi50
Alles klinkt wel aangenaam, maar zoals gezegd erg jammer dat er geen refreinen te horen zijn. Vind Canibus nooit een wereldrapper, hij rapt hier krachtig door, maar het is nu wel erg zware kost geworden zonder ook maar één refrein. Beats zijn gelukkig sterk, beter dan op het andere werk dat ik van 'm ken. Ik gok dat het een 3,5* wordt

er staan wel wat refreinen op hoor..

avatar van MJ_DA_MAN
Klopt, Behind Enemy Rhymes, ''C'' Section en Liberal Arts bevatten allen refreinen.

avatar van J.M.
2de album wat ik na Rip The Jacker van Canibus beluistert heb, en ik moet zeggen dat dit album niet veel onder doe aan het geniale Rip the Jacker. Hij rapt hier weer erg goede verses. De beats vind ik ook erg goed op dit album, en ik stoor er me er ook totaal niet aan dat er weinig refreinen inzitten.
Bis Vs. Rip: vind ik echt een heel vet nummer. 2 verschillende stijlen en erg vette tekst.
Voor nu 4*, maar kan zeker nog stijgen

Vandaag gekocht, was er al een tijd naar op zoek, maar 20 euro vind ik toch wat teveel van het goede voor dit album.
Het is allemaal heerlijk wat hij spit, maar toch verwacht ik deze plaat niet vaak in mijn speler terug te vinden. Wel is het een must have, omdat ik de stijl van Canibus prachtig vind.

Favoriete tracks:
1.Master thesis
2.Cenoir Studies 02
3.Curriculum 101
4.Poet Laureate \

fijne to zelfs hele goede album met een paar uitblinkers

avatar van Kill_illuminati
Luister deze vaak nu, vind 'em stiekem eigenlijk wel zeer goed.
dus +0,5.
Geen slecht nummer te vinden, vind C section soms wel lastig om in te komen maar dan is ie vervolgens wel heerlijk.

avatar van Kill_illuminati
In het begin van Dr. C Ph.D Flowed hij erg scherp.

avatar van TheLegacy
eazyfan schreef:

Nou Sticks op Microphone Colossus

avatar van WeztSide
Master Thesis schreeuwt wel om een refrein. Ik zit er de hele tijd op te wachten, maar hij komt maar niet :S