Allman Brothers - Classic Allman Brothers (1999)

Alternatieve titel: The Universal Masters Collection

Blues / Rock
Label: Universal

1. Ramblin' Man (4:59)
  2. Pegasus (7:34)
  3. Midnight Rider (2:56)
  4. Revival (4:04)
  5. Melissa (3:56)
  6. Don't Want You No More (2:27)
  7. It's Not My Cross to Bear (4:53)
  8. Jessica [Single Version] (7:07)
  9. Statesboro Blues (4:15)
  10. Hoochie Coochie Man (4:59)
  11. Whipping Post (5:19)
  12. In Memory of Elizabeth Reed (6:56)
  13. Blue Sky (5:14)
  14. Crazy Love (3:45)
  15. Southbound (5:11)
  16. Win, Lose or Draw (4:43)
avatar van Gert P
Deze was ook nog niet toegevoegd en dat ook maar gedaan, hele goede verzamelaar met allemaal studio nummers dus geen live tracks tussen door.
Veel klassiekers staan hier op en voor mij de beste verzamelaar van hun.
Natuurlijk Ramblin man, het instrumentaleJessica en Revival verder staan hier meer bekende en goede nummers op.

avatar van LucM
Dit is inderdaad een zeer goede compilatie van deze virtuoze band met briljante gitaarsolo's. Daarnaast ook inventief met een mix van rock, blues, country en jazz. "Ramblin' Man", "Revival" en "Jessica" zijn klassiekers en de meest bekende nummers van hun, maar alle songs hierop vind ik gewoon prachtig.

Pieter Paal
Ik heb deze ook in mijn collectie staan, maar is totaal overbodig geworden door de uitstekende dubbelaar 'Gold'!

avatar van Gert P
Pieter Paal schreef:

Ben ik niet met je eens.
Al die studio en live platen door elkaar.

avatar van Ernie Ball
Deze heb ik ooit eens aangeschaft voor weinig (spreek uit met zwaar haags accent). Het begin van een zeer goede relatie met Southern Rock in het algemeen en the Allmans in het bijzonder. Een aanrader voor iedereen die houdt van goede muziek met inhoud en van de mooiste gitaarsounds die je ooit zult horen. Als je tenminste van buizenversterkers en Les Paul Goldtops houdt!

avatar van ASman
Hoewel mijn vader al zowat de volledige oeuvre's van Lynyrd Skynyrd, The Allman Brothers Band en Creedence Clearwater Revival in zijn bezit heeft, kon ik de drang toch niet weerstaan om zelf enkele "Best Of"-verzamelaars aan te schaffen van deze drie fantastische bands. Spotgoedkoop en wat mij betreft toch al een uitstekende smaakmaker voor als ik later zelf eens mijn collectie Southern Rock, alsook andere genres zoals Blues, Jazz en Soul ga uitbreiden.

Zoals verwacht staat er geen enkel slecht nummer op deze verzamelaar. Goede muziek van een klasseband.

avatar van Mssr Renard
In principe een prima verzamelaar, maar ook hier weer alleen de Capricorn-jaren, waarbij ook hier voorbijgegaan wordt aan de Arista- en Epic-periode.

Deze verzamelaar bestrijkt aldus de periode 1969-1979, maar dat is voor velen voldoende.
De songkeuze is prima, maar ook weer niet al te spannend. Geen extra's, geen outtakes, liveversies, etc.