The Jesus and Mary Chain - 21 Singles (2002)

Label: Blanco Y Negro

1. Upside Down (2:59)
  2. Never Understand (2:59)
  3. You Trip Me Up (2:26)
  4. Just Like Honey (3:02)
  5. Some Candy Talking (3:18)
  6. April Skies (3:11)
  7. Happy When It Rains (3:05)
  8. Darklands (5:26)
  9. Sidewalking (3:32)
  10. Blues from a Gun (4:43)
  11. Head On (4:09)
  12. Rollercoaster (3:52)
  13. Reverence (3:42)
  14. Far Gone and Out (2:52)
  15. Almost Gold (3:20)
  16. Snakedriver (3:42)
  17. Sometimes Always (2:33)
  18. Come On (3:17)
  19. I Hate Rock N Roll (3:43)
  20. Cracking Up (4:43)
  21. I Love Rock N Roll (2:37)
avatar van Flipman
Een prachtig overzicht op alle singles. Meer valt er niet overte zeggen, behalve dat het een geweldig tijdsbeeld geeft van de band zelf, je merkt hoe ze in het muziekmaken gegroeid zijn, tot hun dramatische einde...

Als je maar één cd van de JAMC wilt aanschaffen, dan moet het deze zijn. Van gierende feedback tot fraaie popsongs. Bovendien zijn alle 21 tracks perfect geremastered en dat hoor je dan ook. Tweede keus is Psychocandy, hun debuutalbum (volgens mij nog geen remaster van verschenen).

Petur schreef:

Heb je gelijk in ! Behalve een mooi overzicht, is het ook nog eens een prachtig album!

tondeman
Petur schreef:

Helemaal mee eens. Deze cd komt mijn cd-speler niet meer uit. Wat een geweldige collectie songs. pure pop, dwars door de feedback heen

avatar van Flipman
Hij komt je speler niet meer uit?? Moet je een nieuwe kopen .

avatar van reptile71
Flipman schreef:
... tot hun dramatische einde...
Wat is er gebeurd dan?

Kid A(cid)
Die ene broer stormde het podium af en toen praatten ze niet meer met elkaar.

Volgens mij wel de voorloper van al die Shoegazer bandjes.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Vandaag voor 5 EURO op de kop getikt, ga het album vanavond eens beluisteren en kom nog wel met een oordeel.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Goede verzamelaar, al word ik niet vrolijk van dat " stofzuigergeluid "
in de eerste 3 nummers, ik kende deze nummers al maar ik kan er maar niet aan wennen,dus wat mij betreft heet het album 18 singles
Favorieten: Just Like Honey, Some Candy Talking , April Skies, Come On en het werkelijk briljante Darklands.

avatar van deedee
Waardering bijgesteld. Veel mindere nummers naast een paar incidentele toppers.