Monte Cazazza - The Worst of Monte Cazazza (1992)

1 stem

Avant-Garde
Label: The Grey Area

1. Psychiatric Review (2:10)
  2. To Mom on Mother's Day (3:26)
  3. Candy Man (2:33)
  4. Rabid Rats (Vietnam) (2:09)
  5. Distress (2:21)
  6. Mary Bell (2:23)
  7. Kick That Habit Man (2:04)
  8. First Last (5:14)
  9. Tiny Tears (1:39)
  10. Stairway to Hell (4:50)
  11. Sex Is No Emergency (2:59)
  12. A Snitch Is a Snitch (8:59)
  13. A Is for Atom (4:45)
  14. If Thoughts Could Kill (5:26)
  15. Mark of the Devil (6:10)
  16. Six Eyes from Hell (6:36)
  17. Liars (Feed Those Christians to the Lions) (6:19)
  18. Climax (8:02)
avatar van platedraaier
In mijn zoektocht naar japanoise en japanse rock, stuitte ik toevallig op deze amerikaanse pionier binnen het industrial genre. (iets heel anders dus eigenlijk)
Dit is iets dat iedereen die geinteresseerd is in Industrial een keer zou moeten luisteren. Althans, dat zijn de dingen die ik her en der op het net vind over Monte Cazazza. Provocerend mannetje met veel shocking performance act als ik het zo lees.

De muziek is apart, experimenteel van aard, onsamenhangend, samples, stemmen, gesproken woord en ehhhh... industrial denk ik zo.
Wat ik er van vind? Nou, eigenlijk kan ik er niet zo veel mee. Hoewel ik een aantal nummers zoals "Kick That Habbit Man" of "Sex is no Emergency" en "A is for Atom" wel degelijk kan waarderen. Die vind ik zelfs erg goed.
Maar om nou niet iets af te gaan branden dat ik waarschijnlijk gewoon niet begrijp, geef ik geen rating. (Anders zou het 2,5* zijn)
Misschien valt het kwartje nog wel een keer.