Phil Collins & Mark Mancina - Tarzan (1999)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Pop / Score
Label: Walt Disney

1. Phil Collins - Two Worlds (3:18)
  2. Phil Collins en Glenn Close - You'll Be in My Heart (1:36)
  3. Phil Collins - Son of Man (2:44)
  4. Phil Collins en Rosie O'Donnell - Trashin' the Camp (2:16)
  5. Phil Collins - Strangers Like Me (3:00)
  6. Phil Collins en Mark Mancina - Two Worlds [Reprise] (0:51)
  7. Phil Collins en *NSYNC - Trashin' the Camp (2:23)
  8. Phil Collins - You'll Be in My Heart (4:18)
  9. Phil Collins - Two Worlds (2:42)
  10. Mark Mancina - A Wondrous Place (5:20)
  11. Mark Mancina - Moves Like an Ape, Looks Like a Man (2:57)
  12. Mark Mancina - The Gorillas (4:28)
  13. Mark Mancina - One Family (3:48)
  14. Phil Collins en Mark Mancina - Two Worlds Finale (1:16)
avatar van Zachary Glass
Ooit ondergaan tijdens een biljart-enduro.

De eigenaar van 't café (Phil Collins-bewonderaar) had de cd in repeat gegooid. Zevenmaal (denk ik - helemaal zeker ben ik niet meer - ik raakte de tel kwijt ) na mekaar gehoord.

neo
Mancina en Collins mochten een Grammy in ontvangst nemen voor hun werk. Collins is verschrikkelijk zeurderig met weinig ruimte voor Mancina. Is een promo van de Mancina score, die zal ik nog wel toevoegen. Voor deze uitgaven 2 sterren voor de 4 geweldige Mancina tracks.

avatar van Julie
geweldig album
al altijd van van Phil collins geweest

De samenwerking met Disney is mooi voor zijn carriere, maar de nummers die eruit kwamen waren niet de nummers waar ik op gehoopt had de diepgang was er een beetje uit. (Let wel: dit schrijf ik onder het luisteren van in the air tonight )

avatar van Hans Brouwer
Julie schreef:

al altijd van van Phil collins geweest

"Van" of "Fan"?
(een "Van" is een truck waarmee je rotzooi afvoert)

avatar van Hans Brouwer
Ik vind dat Phil na het hoopvolle begin (lees Face Value) van z'n solocarriere zulke vreselijke zeik muziek is gaan maken, vandaar voorgaande opmerking.

Niet egt mee eens ik ben zelf ook groot Phil Collins fan, maar het heeft ook te maken met wat je graag luistert en welke nummer je luister. Luister maar eens heel goed naar oughta know by now, op danci into the light heerlijk nummer.

avatar van Jester
Jammer dat er zo vaak dezelfde nummers op staan, verder zijn de nummers die Bert Heerink inzong voor de Nederlandse versie naar mijn mening beter dan de versies van Collins.

Hoe bedoel je dezelfde nummers?

De nummers uit de films zijn in het Engels en Nederlands gezongen, dan krijg je steeds dezelfde nummers in een andere taal.

Ja, maar deze soundtrack is toch gewoon ééntalig, of bedoel je dat niet?

avatar van Jester
Ik heb het over de Nederlandse versie van de DVD, daar zijn de liedjes in het Nederlands, gezongen door Bert Heerink.

Angrod-Pallanén schreef:
Ja, maar deze soundtrack is toch gewoon ééntalig, of bedoel je dat niet?

Er wordt in het Nederlands en Engels gezongen... althans, op die van mij

avatar van Bruce Almighty
Best aardige muziek, ik heb betere gehoord van Disney maar ook deze is absoluut niet slecht leuk om onder de film te horen!

* * *

avatar van marco straaten
Ik heb best veel op met Phil, maar dit viel mij toch tegen.

music_kaza
Had van Tarzan juist geen slecht gemiddelde verwacht. Vind dit zeker goed van Phil Collins waarbij voor de verandering niet door de personages zelf word gezongen.

avatar van kwinz
Leuke liedjes. Vooral Two Worlds, Son of Man en You'll be in my heart zijn echt goed. De liedjes blijven ook echt in je hoofd zitten en gaan er pas uit als je een ander lied hebt gehoord.

mooie score. Ik vind de nummers die Phil Collins zingt altijd heel goed. hij geeft er iets apart aan. Je hoorde dat dit een Walt Disney album is. Ze hebben zo hun eigen ding. Wat ik zeer goed vind.

music_kaza
Underated soundtrack. Vet goeie liedjes van Collins en mooie muziek van Mark.

avatar van Madjack71
Een redelijk geslaagde soundtrack, maar die m.i. niet eenzelfde impact heeft gehad als die van Elton John destijds met de Lion King. Hetzelfde geld ook trouwens voor de film. Maar You'll be in my heart is een prima nummer en de tekst is door ons gebruikt voor het geboortekaartje van onze dochter.
Daarnaast zijn Two Worlds en Son of Man ook dik in orde. De samenwerking met Mark Mancina pakt niet altijd evenwichtig uit en m.i. is dit album dan ook verdeeld in 2 stukken. De eerste helft vind ik het best, daarna zakt het wat voor mij in.