Buddy Miller - Your Love and Other Lies (1995)

Country
Label: Hightone

1. You Wrecked Up My Heart (2:55)
  2. Don't Listen to the Wind (3:37)
  3. That's How I Got to Memphis (3:22)
  4. I'm Pretending (3:21)
  5. Through the Eyes of a Broken Heart (3:28)
  6. I Don't Mean Maybe (2:17)
  7. Hold on My Love (2:37)
  8. Hole in My Head (2:26)
  9. Watching Amy Dance (3:41)
  10. I Can't Slow Down (4:05)
  11. My Love Will Follow You (3:24)
  12. You're Running Wild (2:31)
  13. A Girl Like You (3:15)
avatar van heartofsoul
Dit grotendeels in de huiskamer (!) van Miller opgenomen album is een mengeling van oude country en een beetje rock and roll, het heeft veel vaart (dankzij de prima instrumentatie, zoals bijvoorbeeld Al Perkins, lap steel / steel gitaar en Tommy Roger, fiddle) en is erg sfeervol, mede dankzij de ondersteunende vocals van Lucinda Williams, Jim Lauderdale, Judie Miller, Dan Penn en Emmylou Harris.
Mooiste nummers vind ik de binnenkomer You Wrecked Up My Heart, het prachtige Don't Listen To The Wind en de Louvin Brothers' cover You're Running Wild, maar het album vind ik in zijn geheel behoorlijk sterk.

avatar van Gladius
Ijzersterk album, Buddy & Julie op hun best!
Via Patty Griffin, Emmylou Harris etc kom je toch vaak bij deze geweldige artiest terecht. Sinds enige weken meer aan het beluisteren, en ik ben er echt ondertussen wel uit: ALLES moet ik van hem hebben, het is gewoon allemaal uitstekend, dé perfecte country-rock in mijn ogen.