Belly - King (1995)

4. Silverfish (4:00)
  5. Super-Connected (4:25)
  6. The Bees (4:58)
  7. King (4:18)
  8. Now They'll Sleep (3:14)
  9. Untitled and Unsung (3:33)
  10. L'il Ennio (3:45)
  11. Judas My Heart (5:21)
Superconnected is geniaal (spannend riffje, dito zang), maar verder is hier niet bijster veel aan toch?

Poehhhhhhhh dat is echt oud man, Belly! Ik kan me alleen nog herinneren dat ze 1 heel gaaf nummertje hadden en er staat me iets bij van een boom, maar hoe en wat precies......, al sla je me dood!

avatar van rzasa
Feed the tree, die staat op hun cd Star.

Van deze ken ik alleen Seal My Fate. Welke is de betere cd dan?

avatar van starbright boy
Star is wat beter. King was meer van hetzelfde, maar dan minder. Allebei leuk, geen van tweeën meesterwerken vind ik.

avatar van titan
titan (crew)
starbright boy schreef:

Ik had het niet beter kunnen zeggen.

avatar van Kaaf
Ik vind gek genoeg king beter, mede ook wegens de productie die veel feller (beter) is. Star vond ik meer schattig

avatar van thebestfreaks
Star vind ik de betere van de twee, maar Silverfish is wel een heeeel mooi nummertje

avatar van steven
King is ook degene die ik vaker opzet, de singles zijn allemaal top ( vooral Now They'll sleep) , en vooral de afsluiter is ook heel mooi

avatar van grovonion
Om de een of andere reden vind ik dit album steeds terug in de grabbelbakjes. Is het een flop? Hebben ze te veel albums op voorraad gehad? Geen idee, ik weet wel dat de mensen die dit album zelfs in de grabbelbakken nog laten liggen verkeerd zijn. Dit is schitterend van de eerste tot de laatste noot. Ik heb altijd een zwak gehad voor zeemzoete vrouwenstemmen. Maar Tanya Donnely combineert haar prachtige stem ook nog met uitermate frisse power-pop.

avatar van timhardt
Ik heb nooit begrepen waarom men Belly en Tanya nooit heeft moeten hebben. Ze past nergens in thuis, zoals ik in mijn vorige post al zei gaat ze erg breed in haar nummers, daarom misschien. Plus het vergelijk met Trowing muses & The Breeders. Toch weer iets helemaal anders. ALs iemand me zo vragen: wat vind jij een onderschatte plaat, dan zou ik zeker "The unbelievable truth" met "Almost here" zeggen, en als ik een top drietje moet opmaken staat deze er vast tussen. 5 dikke sterren!

avatar van Lukas
Niveautje minder dan het toch wel licht fantastische Star, wat mij betreft. Gelukkig wordt ie naar het eind toe wat sterker, want in het begin ontwaar ik toch een paar matige nummers. Maar zoals altijd bij de familie Donelly/Hersh staan er weer een aantal bijzonder aanstekelijke, fijne en inventieve composities op. 3.5* derhalve.

avatar van otherfool
Super-Connected was natuurlijk een knijter van een single en ook het titelnummer kan er zeker mee door, maar voor de rest... oeioei.

avatar van jorro
Star blijft duidelijk mijn favoriete Belly album. Het klinkt een stukje spitsvondiger. Ik weet niet hoe het anders uit te drukken. King en Super-Connected zijn ook mijn favoriete tracks op dit album.
Destijds heb ik dit album ook niet aangeschaft en dat zegt genoeg.