Gé Reinders - Homecoming (1989)

Label: Cloud

1. The Girl's Too Young (2:22)
  2. Why Him (4:16)
  3. Waves (3:28)
  4. Hold on the Night (3:43)
  5. Five Little Lines (3:49)
  6. Hookerstreet (5:41)
  7. Sing for Me Signorita (4:23)
  8. Don't Tell Me (4:55)
  9. Everybodies Parents die (4:07)
  10. Home to You (4:12)
De artiest die later ook landelijke bekendheid kreeg met Limburgse nummers als Blaosmuziek en D'n Haof, maakte hier nog Engelstalige muziek.
Zijn stem heeft wat weg van Mick Jagger en Van Morrisson, wat mij zelfs erg goed bevalt.
Muzikaal wordt hij hier bij gestaan door George Kooymans (Golden Earring), Ernst Jansz & Jan Hendriks (Doe Maar), Sjeng Craft (de accordionist waar het nummer Sjeng on de Geng op gebaseerd is) en Tonny Wille (Pussycat).

Hele mooie en degelijke songs. Ik heb nog nooit Nederlands/Limburgs talig werk van Ge gehoord, maar nummers van deze plaat zet ik nooit af als hij eens random voorbij komt. Begrijpelijk dat George Kooymans dit ondersteund.

avatar van blaauwtje
Had deze plaat al jaren in mijn kast staan, zonder echt te hebben geluisterd, iets wat me wel vaker overkomt, heeft me aangenaam verrast, vooral het nummer of de invasie van 1944(waves) en het laatste nummer (home to you) vind ik prachtig.