MINT - Hinterland (2008)

Belgiƫ
Label: Munich

1. Brand New Toy (3:49)
  2. White Line (6:54)
  3. Giving Blood to Machines (4:16)
  4. Meet Me at the Morasko (3:50)
  5. IVR the Friendly Voice (3:31)
  6. I Save My Smiles (3:37)
  7. Medicine (3:42)
  8. The More I... (3:56)

met neeka

9. Commuters Unite! (2:33)
  10. Hinterland (4:40)
  11. Your Shopping Lists Are Poetry * (3:56)
avatar van brt
brt
net als bij de vorige plaat weer een paar briljante liedjes en een paar wat nikszeggende(r) nummers, overall toch wel een erg fijn bandje

Lost Highway
Heel erg fijn album, het beste tot nog toe van Mint.
Volwassener, veelzijdiger en grootser dan de voorgangers.
De 60's invloeden zijn niet ver weg, maar meest van al doet dit nog denken aan Grandaddy, en een aantal nummers ( vooral de titeltrack is prachtig ) zitten op Opa's niveau.
Als ze hard gaan rocken wordt het iets minder interessant, Mint is op zijn sterkst met mooie licht alternatieve popliedjes.
Belgische degelijkheid.

avatar van jeroen1904
Mint gaat verder waar het bij de vorige plaat Magnetism was gestopt, lekkere popliedjes maken. Zoals hierboven reeds is gezegd, is dit album toch een stap voorwaarts. Dit is meer één geheel dan Magnetism. Hoogtepunten voor mij zijn Hinterland, I save my smiles, White line en vooral Brand new toy. Dat laatste is de perfect popsong , ik krijg het refrein (met geweldig achtergrondkoor) maar niet uit mijn hoofd. Hopelijk betekent dit album eindelijk de grote doorbraak voor Mint.

Lost Highway
Ik hoop het met jou, maar vrees voor de zaak. Het nieuwe album van Mint verkoopt ontstellend zwak. Zoals altijd is dat simpel te verklaren, een perfecte popsong van een Belgische band wordt niet eens opgepikt door de Belgische radiostations. Ik zou nu opnieuw een hele uiteenzetting kunnen doen over de kwaliteit van de Belgische Radio, maar zal menig user en moderator dit ongein besparen.

Dat dit bandje altijd leuke singles heeft..

Akkoord dat dit het beste album tot nog toe is van Mint.
Naast de melodieuze popnummers schakelt de groep op dit album, op enkele nummers, beduidend hoger.
Jammer genoeg steekt de groep niet zo vaak over naar West-Vlaanderen.
Een optreden van Mint moet me een belevenis zijn, dus 'over here' mannen!