Tim Vanhamel - Welcome to the Blue House (2008)

Belgiƫ
Label: Loud Tongues

1. Until I Find You (4:39)
  2. Living the Way You Should (4:45)
  3. Red River (3:16)
  4. Sometimes I Wanna Run (6:05)
  5. Tell Me (5:03)
  6. It's Not the Drug (4:49)
  7. Which of Us (5:42)
  8. Take Me Home (3:39)
  9. Saviour (3:58)
  10. Like a Fire (4:26)
  11. A Return to Love (5:07)
  12. Garden of Weeds (7:52)
avatar van barrett
Ja, het lijkt een rare vergelijking maar ik kan mij daar niet anders bij voorstellen als je liedjes neemt als It's not the drug of Return to Love de zanglijn die lijkt alsof hij zo hard aan de drugs gezeten heeft doet mij denken aan the Queens of the Stone Age en Pj Havey, die ook meedoen in de desert sessions.
Het lijkt me allemaal wat stonerrock...

avatar van barrett
Van tijd tot tijd, want liedjes als Like a Fire of Untill I Found You zijn helemaal anders.

mooie plaat zeg!

* en stiekum een beetje jaloers op onze zuiderburen

avatar van OmeWillem
Ik wil deze plaat heel graag hebben. Heeft iemand van jullie toevallig ook de vinyl versie aangeschaft? Ik zou graag willen weten of er ook een cd'tje bijzit. Vinyl vind ik toch toffer dan een eenvoudige cd.

Heel leuke plaat. Which Of Us is mijns inziens toch wel het beste nummer op dit album. Al zijn er nog wel mooie liedjes bij.

avatar van barrett
Tell me vind ik anders ook wel een topnummer.

avatar van pinguin#13
Energiek, melancholisch, melodiues. bedrieglijk simpel. Deuntjes die al eeuwig in je hoofd lijken te spoken en waarvan je je afvraagt waar Timmie ze eigenlijk gejat heeft.
Misschien wel de beste Belgische plaat ooit.