Brad Fiedel - Terminator 2: Judgment Day (1991)

Score
Label: Varèse Sarabande

1. Main Title (Terminator 2 Theme) (1:59)
  2. Sarah on the Run (2:35)
  3. Escape from the Hospital (And T1000) (4:35)
  4. Desert Suite (3:29)
  5. Sarah's Dream (Nuclear Nightmare) (1:52)
  6. Attack on Dyson (Sarah's Solution) (4:09)
  7. Our Gang Goes to Cyberdyne (3:11)
  8. "Trust Me" (1:39)
  9. John & Dyson into Vault (0:44)
  10. Swat Team Attacks (3:25)
  11. "I'll Be Back" (4:01)
  12. Helicopter Chase (2:28)
  13. Tanker Chase (1:44)
  14. "Hasta La Vista, Baby" (T1000 Freezes) (3:04)
  15. Into the Steel Mill (1:27)
  16. Cameron's Inferno (2:39)
  17. Terminator Impaled (2:06)
  18. Terminator Revives (2:16)
  19. T1000 Terminated (1:44)
  20. "It's Over" ("Good-Bye") (4:36)
avatar van John Doe
De muziek in de film zelf vind ik juist geweldig, maar ik heb de Soundtrack niet gehoord.

neo
Viel mij tegen op cd.Fiedel valt gigantisch door de mand buiten enkele interessante actietracks en het thema.Wat een elektronisch waardeloos gepriegel af en toe!

Beetje domme vraag misschien, maar waarom staat You Could Be Mine hier niet op?

Zie True Lies

Haha, de vragen borrelden ook een bij beide films tegelijk in me op. Maare ... bedankt.

Een van de beste scores ooit, prachtige openingstune, mooie aktiemuziek en muziek die goed bij de film past. Elke keer weer kippenvel ! 5 sterren.

neo
Heb jij deze op cd trouwens darkcity?

Nee, helaas niet meer, wel gehad maar is kwijtgeraakt.

Fiedel haalde het orkest door vele electronische filters om een unieke sound te krijgen en dat is 'm prima gelukt en het werkt ook goed voor de film. De muziek is bijna onlosmakend met de geluidseffecten/ film verbonden (bijv. het terugkerede motief wanneer de T-1000 om het scherm verschijnt).

Als album wil het wat minder lukken. De vele actie cues zijn erg chaotisch en moeilijk luisterbaar als album.

Persoonlijk vind ik track als "Sarah on the Run" Ëscape from the Hospital" "Attack on Dyson" en "Our gang goes to" heerlijk om te luisteren door hun bijzondere gebruik van percussie. Voor mij een 5* score.

neo
Heb je ook weleens zaken als True Lies gehoord van Fiedel?

Ik luister het niet met regelmaat maar ben er bekend mee ja.

neo
Filmscore liefhebbers onder elkaar zij over het algemeen in twee kampen te verdelen aangaande de Terminator scores van Fiedel, zoals je misschien wel weet. De zogehete 'tegenstanders' vinden True Lies vaak beter dan de 'voorstanders'. Tenminste zo leek het altijd naar mijn inzicht.

True Lies is meer orkestraal werk. En er zijn nog steeds veel liefhebbers erg tegen het hele electronische scoren. Ik ben daar niet één van en kan me ook geen Terminator films voorstellen met "normale" score (vond T3 als film al verschrikkelijk en de score maar zozo).
Daarnast is T2 één van mijn favoriete films ooit (een stukje jeugdsentiment) dus misschien ben ik ook wel een beetje bevooroordeeld.

Trouwens na wat luisteren is True Lies misschien wel Fiedel's meest melodieuze score ooit. Had dat helemaal niet achter hem gezocht

neo
Ben er ook mee 'opgegroeid', maar heb buiten de functie in de film (wat ik soms al een tikkeltje ergelijk vond) er nooit veel aangevonden. Terminator 3 van Beltrami vond ik wel wat. Zou heel goed kunnen kloppen als het aankomt op melodieusheid met True Lies. Meen dat Purgatory op gelijke hoogte zat zo'n beetje.

Jazzthieve
Deze soundtrack is voor mij het toonbeeld van een score die heel goed voor de film werkte maar op cd een halve marteling is om aan te horen. De meeste tracks zijn verschrikkelijk saai om aan te horen. Er zijn natuurlijk een paar interessante stukjes zoals de main title maar buiten dat is de cd zeer slaapverwekkend.
3 sterren voor jeugdsentiment en omwille van het feit dat deze soundtrack mijn allereeste cd was.

1,5
Behalve het bekende "Terminator theme" en de muziek die Fiedel heeft gecomponeerd voor de achtervolgingsscene met de T-1000 in zijn vrachtwagen is dit album inderdaad een marteling om aan te horen. De elektronische score klinkt verschrikkelijk gedateerd en is saai.

een goede soundtrack maar minder dan de 1ste. er zijn een paar saaie nummers bij. de Terminator Theme is zeer goed.

3.5*

avatar van Edie
Hmm, persoonlijk vind ik deze een stuk(je) beter dan T1.

Het eerste nummer, de theme, vind ik een stuk mooier/voller dan van T1.

De twee tracks daarop volgend zijn echte achtervolgings theme's, uiteraard luisterd dit op een cd niet echt lekker weg. "Desert Storm" is wel een mooie rustige track. Ook de daaropvolgende track doet het goed met plots de harde vocalen en geluiden. "It's over" is mijn favoriete nummertje; gewoon erg mooi met het terugkerende main theme.

Muziek die het uitstekend in de film doet en redenlijk op CD.

Davez
Inderdaad op film is het prachtig, op CD boeit het na het openingsnummer niet meer. 2.5*

Demon99
Beste Soundtrack allertijden.

avatar van jellecomicgek72
Inderdaad Mega vette Soundtrack!!!
Beste Actie Film ooit gemaakt naar mijn mening

Demon99
Zoiezo de beste film ooit gemaakt.

avatar van jellecomicgek72
jep een van de beste films ooit gemaakt.

avatar van Thunderball
Jarenlang baalde ik er van dat ik destijds deze soundtrack niet gekocht had, tot een jaar of twee geleden ik hem nog spiksplinternieuw tegen kwam en hem voor een schijntje kon aanschaffen.
Wat viel dat tegen, zeg!
Nu wist ik ook weer meteen WAAROM mij deze cd aanvankelijk niet de moeite waard leek.
Eigenlijk hoor je het al tijdens het kijken van de film:
alleen het Terminator theme is werkelijk goed en ook zonder de beelden te beluisteren, de rest echter bestaat uit een brei van electronische geluiden, waar nauwelijks ook maar een melodie uit te onderscheiden valt.
Serieus hier een klein uurtje naar luisteren is dan ook geen optie.

Het hoofdtheme maakt veel goed, maar niet alles.

Een vier, ofwel 2 sterren.

avatar van master-rens
Deze moet ik eigelijk nog een keer hebben, ik kan me nog die geniale liedjes herinneren in de film, en om ze allemaal op cd te hebben lijkt me super!

avatar van Gert1980
Slechts tweeënhalve ster, omdat zoals sommigen hier al aangeven de muziek super werkt in de film, maar als plaat dodelijk saai is en zelfs met regelmaat op je zenuwen werkt.