Billy Ray Cyrus - Some Gave All (1992)

Country
Label: Mercury

1. Could've Been Me (3:44)
  2. Achy Breaky Heart (3:23)
  3. She's Not Cryin' Anymore (3:25)
  4. Wher'm I Gonna Live? (3:29)
  5. These Boots Are Made for Walkin' (2:47)
  6. Someday, Somewhere, Somehow (3:47)
  7. Never Thought I'd Fall in Love with You (3:41)
  8. Ain't No Good Goodbye (3:22)
  9. I'm So Miserable (3:59)
  10. Some Gave All (4:05)
avatar van vanh
De hoes...is een slechte afspiegeling van deze cd.

avatar van musicfriek
Dankzij deze man begon die line-dancing rage toch? Achy Breaky Heart is HET linedancingnummer

vanh schreef:
De hoes...is een slechte afspiegeling van deze cd.

Is de cd goed dan?

avatar van musicfriek
Dit vond ik destijds best een leuk album. Hij zorgde er wel voor dat er interesse in country kwam in Nederland (weliswaar van korte duur). Could've Been Me is ook niet slecht te noemen.

Gewoon lekkere countrymuziek met een snik

Af en toe barst ik van jou in snikken uit friek.

rayman schreef:
Af en toe barst ik van jou in snikken uit friek.

Ach, niet iedereen kan er tegen dat ik een brede smaak heb

musicfriek schreef:

Ach, niet iedereen kan er tegen dat ik een brede smaak heb

snik

Speciaal voor onze Rayman:

Achy Breaky Heart

Blijf nou maar eens stil zitten. Een onmogelijke opgave. Snel mijn hoed pakken en mijn boots aantrekken.

rayman schreef:

YIIIIIIIHAAAAA!!

avatar van jordybeukeboom
Heerlijk nummer. Zo kom ik erachter dat Billy Ray toch nog wat meer te bieden heeft dan alleen een aandachttrekkende minderjarige acterende dochter... (overigens kende ik dit nr uiteraard wel, wist alleen niet dat dit van hem was)

avatar van AOVV
Zeker geen slechte CD, alleen is het allemaal een beetje van hetzelfde...

Achy Breaky Heart is en blijft natuurlijk één van DE countryklassiekers bij uitstek, en het dansje dat Randy Marsh in South Park ter beste geeft op dit nummer is gewoonweg hilarisch.

Maar hoe catchy dat nummer ook is, het kan geen heel album dragen...

Toch nog een paar goede nummers, met name Could've Been Me en de titeltrack.

Hendrik68
Vanavond een oude Cd uit de kast getrokken. Mijn oog viel op Billy Ray Cyrus. Achy Breaky Heart was voor mij een leuke catchy song en ik wist nog niet wat voor invloed dit zou gaan krijgen op het Linedance gebeuren. Hierdoor kreeg de heer Cyrus toch een beetje een lullig imago hier in Nederland. Maar dit album is zeker niet slecht. Hoewel bij dit album country staat heeft het behalve Achy Breaky Heart en Wher'm I gonna live niets met country van doen. Het eerste nummer is gewoon een poppy ballad die prima in elkaar steekt. Over de nummer 2 hebben we het al gehad. She's not crying anymore zou zo van Roy Orbison kunnen zijn. Wher'm I gonna live durf ik zelfs bijna briljant te noemen. Bijna foute country, maar heerlijk om naar te luisteren. Ja en dan gaat het even goed fout. These boots are made for walkin': wie haalt het nou in zijn bol om dit nummer op te nemen? Het duurt even voor dit weer goed komt. Nummer 6 is een zouteloos nummer. Never thought I'd fall in love with you, klinkt als Springsteen die een nummer voor de soundtrack van Top Gun zingt. De laatste 2 nummers zijn weer zoals het hoort. I'm so miserable is zowaar een blues en klinkt prima evenals de afsluiter, het titelnummer.

Zou ik dit nu nog aanschaffen? Nee. Heb ik er spijt van dat ik hem heb? Absoluut niet.

avatar van NewYorkCityLight
'Achy Breaky Heart'

Weet absoluut niet wat ik van dat nummer moet vinden

avatar van vielip
Afgelopen week in Denemarken op lp in een winkeltje op de kop getikt. Had 'm al op cd maar al jaaaaren niet meer gehoord. Vond het vroeger altijd wel een leuk album. Luisterde heerlijk weg. Met name in de auto. De lp nu opstaan en het klinkt nog allemaal even fijn. Country rock in optima forma. Dit hoor ik persoonlijk liever dan een Garth Brooks of Tim McGraw om er maar eens twee te noemen. Zelfs de cover van These boots is niet onaardig. Al blijft het het minste nummer op de lp.

avatar van fish
Some gave all is een onvervalst Amerikaans sentimenteel nummer. Maar op een bepaald niveau werkt het wel. Het hitnummer kan ik niet meer aanhoren zonder in lachen uit te barsten... een stoere cowboy die kweelt over zijn achy breaky heart? Pfff.
Maar... Could've been me... mooi, goed nummer!
'Boots' is volkomen overbodig.

avatar van vielip
Ik vind die hit juist een heerlijk nummer. Waar ie over zingt boeit me eerlijk gezegd niet zoveel. En waarom zou een (stoere) cowboy niet mogen zingen over z'n achy breaky heart eigenlijk? Zijn daar regels voor? De vibe van het nummer werkt gewoon erg aanstekelijk.

avatar van fish
vielip schreef:

Elke cowboy mag zingen over zijn kwestbare hart... maar achy breaky? Nah, dat is kleutertaal.