Waylon Jennings - Honky Tonk Heroes (1973)

Country
Label: RCA

1. Honky Tonk Heroes (3:36)
  2. Old Five and Dimers Like Me (3:06)
  3. Willy the Wandering Gypsy and Me (3:03)
  4. Low Down Freedom (2:21)
  5. Omaha (2:38)
  6. You Asked Me To (2:31)
  7. Ride Me Down Easy (2:38)
  8. Ain't No God in Mexico (2:00)
  9. Black Rose (2:29)
  10. We Had It All (2:44)
  11. Slow Rollin' Low * (2:44)
  12. You Asked Me To * (2:38)
avatar van Madjack71
Geen berichten bij wat denk ik toch bij de klassiekers uit het country genre hoort? Want er staat een kleur aan nummers op, die gekenmerkt door de typische stem van Jennings een eigen gezicht krijgen. De stem van Brian Fallon van The Gaslight Anthem doet ook wel wat aan die van Jennings denken. Kan hier wel van genieten en heeft ook wel wat van de sfeer van Rubber Duck, Calling Rubber Duck van de film Convoy weg.

avatar van pintjebier
Honky Tonk Heroes is een geweldig countryrocknummer, de rest van het album is meer pure country. Mooie hoes.

avatar van Supersid
Erg sterk album, idd een terechte klassieker!

avatar van frolunda
Outlaw Country klassieker pur sang en na een flink aantal draaibeurten kan ik daar niks tegenin brengen.
Honky Tonk Heroes (1973) is een zeer fijn en ontspannend album waar de zalvende stem van Waylon Jennings de kers op de taart is.Ook muzikaal is het genieten met een uitgebalanceerde sound en een dito productie.
De opener en titelnummer Honky Tonk Heroes is al meteen ijzersterk met een rustig intro waarna er halverwege flink gerockt wordt.Dat hoge niveau wordt de rest van het album vrij moeiteloos volgehouden waarbij Willy the Wandering Gypsy and Me,Omaha,Black Rose en Ain't No God in Mexico er wel uitspringen.
De overige vijf nummers blijven daar overigens niet ver bij achter zodat het etiket Country klassieker me wel meer dan terecht lijkt.Dreaming My Dreams uit 1975 sla ik nog iets hoger aan maar deze zit er niet ver achter.
Dikke vier sterren.

avatar van AbleMable
De ultieme Outlaw Country album deze van Waylon Jennings. En IMO ook zijn sterkste en meest constistente, mede ook omdat op dit album op 1 song na ( We Had It All, van Donnie Fritts en Troy Seals) gekozen is voor 1 songschrijver namelijk Billy Joe Shaver. Shaver zou later het jaar meeste van deze songs overigens ook zelf opnemen voor zijn eerste soloalbum, Old Five And Dimers Like Me. Overigens ook een prima album maar Waylon geeft de songs toch net wat extra smoel met zijn machtige stem.
De productie deed Waylon grotendeels samen met zijn vriend, Tompall Glaser. En Billy Joe Shaver zelf hielp een handje mee met duidelijk te maken hoe de songs gespeeld moesten worden. En overigens werd de song You Asked Me To door Waylon en Billy Joe samen geschreven tijdens de periode van de opname's. Elvis zou later in de Stax studio overigens ook een mooie versie van You Asked Me To opnemen.
Billy Joe zit overigens naast en links (en rechts voor de kijker) van Waylon op de hoesfoto. Het kostte Billy Joe wel enige moeite om eerst Waylon ervan te overtuigen songs op te nemen....hij werd in eerste instantie bijna de studio uit geslagen door de bodyguards van Waylon maar door een goede bui van Waylon mocht Billy Joe toch een song voorspelen en toen brak het ijs en volgde snel meer en ontstond het idee om dit gehele album met Shaver's songs op te nemen. En gelukkig maar want wat is dit toch een sterk album geworden en een klassieker in zijn genre. En ook ben ik zelf blij dat men toch ook besloot om 1 niet Billy Joe Shaver song op te nemen, het prachtige We Had It All. De versie van Waylon van deze song blijft toch wel de mooiste, hoewel Candi Staton ook een mooie versie opnam en Donnie Fritts zelf ook.