Arid - Little Things of Venom (1999)

Alternatieve titel: At the Close of Every Day

België
Label: Double T

1. At the Close of Every Day (3:40)
  2. Too Late Tonight (3:59)
  3. All Will Wait (3:45)
  4. Little Things of Venom (4:31)
  5. Believer (3:28)
  6. Dearly Departed (5:39)
  7. Me and My Melody (4:59)
  8. World Weary Eyes (3:09)
  9. Life (4:24)
  10. Elegy (3:06)
  11. Soiree * (5:13)
  12. Little Things of Venom [Live] * (4:37)
  13. World Weary Eyes [Live] * (3:20)
  14. I Want Somebody Badly [Live] * (3:02)
  15. Substitute for Love [Live] * (4:56)
  16. Life [Live] * (5:11)
avatar van starbright boy
Beste Arid nummer deden ze ooit live. Dat was een bloedsrollend mooie cover van Substitute for love van Madonna. Met dit album heb ik wat minder.

avatar van bonothecat
Me and my melody is ook behoorlijk briljant

Vrij goede plaat van de groep van Jasper Steverlinck (wiens carrière nu ontaard is met een CD vol stinkende covers) met een aantal echt fijne nummers (Me and my melody, Life, All will wait), al erger ik mij (ja, ik heb het toch echt niet zo voor onze Jasper) blauw aan zijn "Believer", de eerste lettergreep zingt hij als een doffe e, zoals in het Nederlandse "bEloven".
Terwijl het bIEliever moet zijn, zoals in het Engelse "to believe".
(Anouk kan dat ook goed)
Foute gast die Jasper, maar deze plaat is OK.

*** 3 op 5 ***

Ink
jah, ik ken die Substitute for Love cover ook, echt briljant!
Op dit album is Too Late Tonight en (..toch) bEliever erg goed

Ik vond ze destijds live in Ekko wel leuk, maar dit album viel me nogal tegen. En daar is eigenlijk geen verandering in gekomen.

avatar van otherfool
Het is wel mooi en aardig allemaal, maar net niet bijzonder genoeg om echt te beklijven. Uitzonderingen als Too Late Tonight en Me and My Melody daar gelaten natuurlijk. De stem van de zanger vind ik overigens wel erg mooi.

3 sterren.

avatar van Pinsnider
...Iemand Soirée wel eens gehoord..?? Volgens mij staat die wel op de US-versie van deze plaat en verder geloof ik op één of andere vage HUMO-bijlage CD. Is de meest briljante plaat van Arid ooit en misschien wel één van de meest briljante nummers ooit überhaupt, als je het mij vraagt!! Ongelofelijk dat ze daar zo onzorgvuldig mee om zijn gesprogen!!!

avatar van Dielie
brr ik krijg het echt koud en kill van Arid,

en agressief dat ik hier van word nie te doen

ik ben geen fan van Jasper zijn poedelstemmetje

echt niet, bah

avatar van swoon
Pinsnider schreef:

Ja, bij mij staat hij ook op deze cd. Ik heb denk ik de amerikaanse versie dan. Ja, het is duidelijk het beste nummer van Arid. Ik zou nu wel niet durven zeggen dat ik het één van de beste nummers aller tijden vind, maar het is wel heel goed.

Ik heb hem op de humo-cd, ook mijn favoriet toch wel.

avatar van c-moon
In dit land (Belgie) zijn er velen die hun borst nat maken wanneer de naam "Arid" of "Jasper S." genoemd wordt.. ik niet. En dat heeft alles te maken met net Jasper. Die stem. Nee!!!! Ik wordt er zenuwachtig en agressief van. Wat een kattengejank.. jezus christus. Had ook ooit de twijfelachtige eer ze live te "mogen" zien, maar zeg gerust maar "ondergaan"... op het Nandrin festival (2002) waar toen ook K's Choice, Arno en Simple Minds geprogrammeerd stonden...

De muziek an sich vind ik zeker niet slecht, maar niet om nu te zeggen: "wauw". Maar die stém van de Jasper, die verknoeit echt alles...

En wat deze kerel met mijn idool DAVID BOWIE heeft gedaan dat is gewoon heiligschennis... Ik kan wel beginnen huilen als ik weer eens de Jasper's Bowie-verkrachting op de radio hoor voorbij komen.... het doet echt pijn deze misdaad !!!

Dus ARID: no way josé!!

avatar van Pinsnider
Hahaha. Ik kan je punten volkomen begrijpen c-moon... Muzikaal zal het velen aanspreken, maar die stem... tsja... je moet er van houden... Ik moest lang wennen, maar toen besloot ik dat ik het toch wel een mooie combinatie vond met de dwingende melodieën al vind ik wel dat ze zijn zangpartij in de eindmix wel iets minder op de voorgrond hadden mogen doen treden...
En Life on Mars was inderdaad niet het allerslimste idee om te coveren... au....

avatar van meyer
vroeger nog geregeld naar geluisterd, nu vind ik het allemaal wat minder.
De enigste nummers die ik nog echt goed vind zijn All will wait en natuurlijk me and my melody, prachtig nummer.

Ace
Ik heb dit album net gekocht en de stem is wel wennen, maar mij ligt hij wel! Mijn eerste indruk is goed met absolute uitschieters de werkelijk prachtige nummers All will Wait en Me and My Medody!

Feeder
Werkelijk heel goed album, niets op aan te merken. O ja... little things of venom is echt wel een heel lekker liedje.

avatar van Dréke
Het is 1999, Kerstmis. Zonet heb ik van mijn zus een cd-bon gekregen. Welke cd zou ik kopen dacht ik? Toen had ik een zwaar dilemma tussen Much against everyone's advice van Soulwax en I paint pictures on a wedding dress van Zita Swoon.

Toen ik in de platenwinkel aankwam had ik nog steeds niet beslist. De eeuwige twijfelaar in mij bleef knagen. Ik besloot om geeneen van die twee voorgaande te kiezen en volledig te gaan voor de debuutplaat van Arid. Arid was in die periode heel 'hot' op Studio Brussel.

Blijkbaar was die verkoopsdame van Musikladen zeer verrast dat een klein manneke zoals ik zo'n plaatje aanschafde. Ik zal nooit haar reactie en haar verbaasde gezicht vergeten op het moment dat ik die cd op de toonbank legde en mijn bon uit mijn portefeuille haalde. Ik dacht heel stilletjes "Mevrouw, niet iedereen van mijn leeftijd luistert naar Dance-Train", wat in die tijd ook een droeve mode was

Toen ik hem kocht, gaf ik hem een 3, nu een welverdiende, maar volgens velen een overdreven 4,5.

avatar van Toon1
Dréke schreef:

Idd veel te overdreven. Deel die score maar door twee ofzo

avatar van berwt
Voor mij is het een 4* geworden, net geen 4,5*.
All will wait, Me and my melody en Life zijn allen heel meeslepende nummers. Ook de andere nummers hebben allen wel iets speciaals. JS' stem vind ik heel sterk, live is daar trouwens niets dat daarvan afgaat. Je moet inderdaad tegen wat castraatzang kunnen.

wat soiree betreft: ik heb het nummer op een promo-cd van arid (1: life; 2: Little things of venom; 3: Marooned; 4: Soirée), ooit persoonlijk toegestuurd gekregen door de manager van Arid toen (vraag me zijn naam niet meer) nadat ik op één of ander forum me had afgevraagd waarom Marooned en Soirée niet op de cd stonden.

avatar van Raggie
Mooie stem en een prima album, heb 'm vaak gedraaid!

avatar van Blind Faith
Ik heb het wel voor Arid. Ik vind net dat Steverlinck een heel sterke stem heeft die de band een geheel eigen stijl geeft. Jeugdsentiment ook... toen ik jonger was heb ik Arid vaak live gezien en ze blijven even beklijvend na al die jaren.

avatar van A-neet
prachtig mooi album, denk wel de mooiste van Arid (op de live cd na dan...) vooral soiree en dearly departed vind ik echt om te huilen zo mooi. kippenvel....
t was een aantal jaar geleden op pinkpop... er zou één of ander bandje komen maar die hadden afgezegd, toen kwam Arid, nou wij maar eens gaan kijken wat dat dan wel niet zou zijn. ze beginnen te spelen, Jasper begint te zingen, er krult een grote smile om mijn lippen die er de hele week niet meer vanaf te slaan was. Dé ontdekking van de eeuw! wauw! en nog steeds als ik de stem van Jasper hoor, krult de smile weer om mijn lippen. En! in maart is het weer zo ver.

avatar van LucM
Geweldig debuutalbum van Arid, een klassieker in de Belgische pophistorie, nadien helaas door de band niet meer geëvenaard.
Jasper Steverlinck heeft een prachtige, warme stem die het midden houdt tussen Freddie Mercury en Jeff Buckley en de tien afwisselende, soms wat theatrale composities zijn allemaal sterk met de nodige sfeer en emotie.
Vooral "Me and My Melody" is een parel van een song.

avatar van ToetnL
De eerste cd van dit beginnende belgishce bandje De eerste 4 nummers zijn lekker om aan te horen daarna zwakr hetr gejheel wat af.

Een cd voor op de achtergrond? Of heb ik nu de toorn cvan menig Arid fan op de hals gehaald?

avatar van A-neet
gelukkig is de cd niet zo slecht als jouw typvaardigheden

avatar van Droombolus
Eigenlijk een beetje te veel een poging om de plaat te maken die Jeff Buckley niet af kon krijgen ......... Wel heel knap gedaan trouwens !

avatar van rkdev
Schitterend album. Inderdaad je moet houden van de stem van Jasper om het te waarderen. Maar songs als World Weary Eyes, Little Things of Venom, At the Close of Every Day en Too Late Tonight zijn wel echt geweldig.

Prachtige plaat. Staat niets verkeerd op. Gelijkenis met Buckley ligt voor de hand, maar daar is ook al niets verkeerd mee. Een van de beste albums ooit gemaakt in Belgie!
Me and my melody en Dearly Departed zijn mijn 2 favorieten.

avatar van barrett
Songs als Too Late Tonight zijn instand klassieker geworden in België, en de titelsong Little Things of Venom raakt me echt zo diep, wat een energie dat er van uit gaat.

Je merkt natuurlijk wel waar hij de mosterd vandaan heeft gehaalt. Jasper Steverlinck is zoals iedereen weet een grote fan van Jeff Buckley en dat merk je aan deze plaat.

avatar van rkdev
Mooiste nummer is naar mijn mening Dearly Departed, wat een briljant mooi nummer is dat toch. Kwam er vandaag overigens (bij herbeluistering en doorspitten van het boekje) dat de 'strings' gearrangeerd zijn door Piet Goddaer. En eigenlijk had ik dat ook wel kunnen horen...

avatar van freakey
bonothecat schreef:
Me and my melody is ook behoorlijk briljant

Nogal!!!!

Het niveau van deze plaat haalde ze nooit meer...