Crispy Ambulance - Live on a Hot August Night (1981)

Label: Factory

1. The Presence (13:03)
  2. Concorde Square (9:08)
avatar van Castle
Geweldige jaren 80 sfeer!!

wijsneus
Schitterende 12"-inch !!

Beste plaatwerk van deze destijds genegeerde groep. En niet alleen destijds genegeerd, ook nu, met toch een soort jaren-80-herwaardering, wordt dit volledig over het hoofd gezien. Deze 12" is geproduceerd door Martin Hannett, en dan weten de echte liefhebbers wel wat ze kunnen verwachten. Want MH was zo'n beetje de huisproducer van Factory.

Aan te bevelen voor liefhebbers van vroege-jaren-80-newwave.

De nummers staan ook op de CD-uitgave van The Plateau Phase.

avatar van stephan73
Het is dan ook een behoorlijk prijzig 12"je geworden, plus het feit dat dit gewoon moeilijk te vinden is. Ikzelf heb hem enkele keren laten liggen, voordat ik besloot dat 25 euro voor een moeilijk te verkrijgen plak vinyl toch de moeite waard is!

Deze had ik toen al willen kopen in 1981 maar nooit van gekomen tot vandaag in de kringloop voor bijna niets. Mooie wave zoals het hoort te klinken, Martin Hannett was goed op dreef.
Wat een plaat, sferisch ook magnifiek

avatar van Premonition
Hele fijne post punk met krautrock invloeden en de juiste productie van Hannett, imo veel beter dan The Plateau Phase

avatar van Chameleon Day
Ik zal hem dan maar weer eens in de herdraai doen, want ik kwam niet verder dan 3*.

Chameleon Day schreef:

Eh, lange herdraai of je blijft bij jouw 3*?
Net weer afgespeeld en het blijft toch een puik stukje post punk, ondanks de onvaste zang van Alan Hempsall.

Ik weet eigenlijk niet meer of hij de herdraai in is gegaan. Nog een keer dan

avatar van Castle
En... uitslag in * na herdraai?

avatar van pygmydanny
Concorde Square vind ik geweldig, The Presence iets minder. Mijn voorkeur blijft toch bij het album The Plateau Phase, niet over de hele lijn prachtig maar het geheel is toch sterker dan de delen en het in 2015 verschenen album Compulsion (met 2 Plateau Phase outtakes uit '81) is ook een aanrader voor liefhebbers van hun eerste album.

Chameleon Day schreef:
Ik weet eigenlijk niet meer of hij de herdraai in is gegaan. Nog een keer dan

Dat heeft toch nog anderhalf jaar geduurd

avatar van Chameleon Day
Ja, ja, maar het goede nieuws is dat ik hem in de vroege nacht van vandaag weer heb gedraaid!!! Heb de extended cd van 'The Plateau Phase' afgelopen week binnen gekregen, vandaar. Absoluut fijne EP dit.