Lykke Li - Youth Novels (2008)

Zweden
Label: LL

1. Melodies & Desires (3:52)
  2. Dance, Dance, Dance (3:41)
  3. I'm Good, I'm Gone (3:09)
  4. Let It Fall (2:42)
  5. My Love (4:36)
  6. Tonight * (4:13)
  7. Little Bit (4:33)
  8. Hanging High (4:07)
  9. This Trumpet in My Head (2:36)
  10. Complaint Department (4:32)
  11. Breaking It Up (3:41)
  12. Everybody But Me *
  13. Time Flies (3:21)
  14. Window Blues (3:59)
chrismusic
kaztor schreef:
Breaking It Up is een leuk popliedje (goede melodie), maar dat krijskoortje schuurt wel heel erg tegen vals aan.

idd en dan te bedenken dat de hele cd zo door blijft gaan .

Zo haar optreden in Paradiso was echt ijzersterk, wat een talent heeft die vrouw en wat een entertainer is het. Blijkt ook nog even als een volleerde Nigga te kunnen rappen ^^

Liedjes kwamen live nog een stuk beter uit de verf dan op de plaat.

avatar van swoon
I'm Good, I'm Gone en Breaking it Up zijn echt onweerstaanbaar. Zeker Breaking it Up is één van de beste singles van het jaar. Voor de rest ook zeer goede plaat. Enkel Time Flies kan ik echt niet aanhoren.

kleine 4*

avatar van Nubis
Mooie stem, en veel enorm mooie liedjes. Ik vind haar echt heel schattig zingen en tegelijkertijd haar teksten vaak ook.

Wat wel af en toe net op het randje is, is de zuiverheid. Het past bij haar stem, maar toch vind ik 't soms jammer. Ik hoor namelijk best dat ze ontzettend muzikaal is en heus weet hoe ze zuiver moet zingen.

In ieder geval, er zitten echt prachtige nummers bij, ook echt goede teksten en ik vind het originele muziek. Heerlijk. Kan echt niet maar 3 favoriete nummers uitkiezen!

Komt vast nog wat bij mijn cijfer op.

Vindt het nu wel jammer dat ik niet ben gegaan toen ze in Paradiso speelde.

Edit: Op mijn cd staan trouwens 14 nummers. Bij mij is nummer 12 'Everybody but me'.

avatar van midnight boom
Ik heb Het nummer gifted van lykke li met santogold en kanye west gedownload briljand!
Beter dan elk nummer op deze cd hebben jullie dat nummer ook wel eens gehoord?

Zo niet ik heb hem gedownload op WWW.hypem.com

avatar van sander.
Zo'n schattige stem, en dan nog liedjes als Melodies & Desires, Dance, Dance, Dance en Little Bit. Dat is gewoon 4*.

vind haar echt een geweldige zangeres! je moet er van houden en dat doe ik zeker! ze is ook gewoon zo heerlijk vernieuwend, niemand klinkt en maakt muziek als zij. heerlijke afwisseling tussen al die commerciele top 40 wat allemaal op elkaar lijkt.
moet wel eerlijk zeggen dat ik 'this trumpet in my head' en 'complaint department' inmiddels weer van mijn ipod heb afgegooid omdat ze zo vreselijk deprimerend en saai zijn.
breaking it up is uiteraard favoriet, maar dance dance dance, let it fall en i'm good i'm gone genieten een waardige tweede plaats.
ja, ik hou van lykke li!

avatar van Shinobi
Wel een aardig album van mevrouw Li. Het begint gelijk al met Melodies & Desires. Wat een zwoele stem.

Maar op de tracks die hierna volgen, hoor je een meer breekbare en soms ietwat kinderlijke stem. Dat deerde mij gelukkig niet al te veel.

Voor de rest best wel vermakelijke liedjes en interessante arrangementen. Zoals This Trumpet in My Head.

3, 5 Sterren van mij.

blaauw
Ik heb zelden iemand gezien die zo knap is die ook nog 's zo goed live op kan treden. Ik heb één nummer live gezien, en ik moet zeggen potverdrie.

avatar van swoon
Nieuwe single Get Some weer catchy as hell!!

avatar van Kuk
Kuk
Jammer van nummers 8, 11 en 12 want de overige 35 minuten zijn Scandinavische pareltjes.

avatar van Madjack71
Opvolger Wounded Rhymes vind ik wat meer in balans als dit -verder prima- Youth Novels. Lykke Li geeft hier ook al blijk van een muzikaal eigenzinnig karakter en gaat niet voor de hapsnaphit. Mooie stem, leuk om te zien en ook nog eens in het bezit van de scandinavische muze.

avatar van Minneapolis
Ik vind dit album zo veel beter dan de opvolger dat ik het eigenlijk een beetje onbegrijpelijk vind dat Wounded Rhymes hier beter scoort.

In mijn oortjes klinkt dit album veel muzikaler, maar dat komt misschien komt het dat het wat jazzier geluid van dit plaatje meer in mijn straatje past dan het wat lawaaierigere pop album.

Dance dance dance (heerlijk toetertje), I'm good, Let it fall, en Little bit zijn mijn favorieten, en ik vind het al helemaal geweldig als een atiest tracks als This trumpet in my head op een album durft te plaatsen.