Late Night Tales: Groove Armada (2008)

Pop / Electronic
Label: Azuli

1. The Human League - The Things That Dreams Are Made Of (3:12)
  2. Roxy Music - Love Is the Drug (3:10)
  3. Kitty Grant - Glad to Know You (4:01)
  4. Depeche Mode - Enjoy the Silence (3:56)
  5. Max Berlin - Elle & Moi [Joakim Remix] (3:11)
  6. The African Dream - Makin' a Living (5:04)
  7. Midlake - Roscoe [Beyond the Wizard's Sleeve Remix] (6:43)
  8. Electronic - Free Will (2:11)
  9. Liquid People - Son of Dragon (5:03)
  10. Ace - How Long (3:14)
  11. Chris Rea - Josephine [French Edit] (3:22)
  12. Will Young - Friday's Child [Andy Cato's Edit] (5:30)
  13. Marvin Gaye & Tammi Terrell - You're All I Need to Get By (2:46)
  14. Groove Armada - Are "Friends" Electric? (4:12)

met Crazy Girl

15. Peter Bjorn and John - The Chills (3:49)
  16. The Cure - Close to Me (3:19)
  17. Finley Quaye - Even After All Dub [Clean Version] (6:52)
  18. Will Self - "The Happy Detective" [Part 1] (1:52)
avatar van gekkehenkie
Wat een fijne plaat is dit zeg!

avatar van xMilennx
Is dit een CD met allemaal gecoverde liedjes door Groove Armada ? Lijkt me wel leuk dan. Maar waarom staat er bij 'Are Friends Electric' gewoon Groove Armada, dat is toch een bekend nummer van Gary Numan, niet ? Ik ga dit eens bij de bib lenen denk ik

avatar van I-do-not-exist
Ik denk niet dat het hier om covers gaat. Dit is gewoon een album dat is samengesteld (en gemixed?) door Groove Armada. Met hierop hun favoriete nummers en nummers van artiesten die een grote invloed hebben gehad op hun eigen werk. Dat is in ieder geval het principe van de Late Night Tales serie.

Klopt helemaal. Are Friends Electric is wel een cover, maar de rest zeker niet.

Fijne sessie deze. Echter, volgens mij staat hier Free Will van Electronic op ipv Get the Message.

avatar van ArnoldusK
Lekker inderdaad. Om bij te werken of te chillen.
Verwacht niet de electro-sound van Groove Armada (à la Soundboy Rock).
Dit is meer de laid back-kant van de producers.

avatar van Minneapolis
Ik heb er nu een aantal geprobeerd van de Late Night Tales serie.
Die van Nils Frahm vind ik vooralsnog wat te zweverig, maar ik geef het tijd. Die van Jamiroquai bevatte een aantal hele leuke tracks (Johnny Hammond, Jose Feliciano, The Real Thing, Skyy en vooral Dexter Wansel) maar ook veel slapper of bekender spul.

Deze van Groove Armada bevalt me tot dusver het beste, omdat de samenstelling het eerste deel van de band eer aan doet. En dan doel ik op de groovy bassen in veel tracks (al is het wel jammer dat het met track 8 en 9 wat mij betreft wat te veel richting dance gaat).
Heeft iemand nog tips van andere platen uit deze serie?

avatar van devel-hunt
Minneapolis schreef:

Heeft iemand nog tips van andere platen uit deze serie?

Probeer die van Jon Hopkins eens, erg goed gedaan, nu ben ik sowieso een groot bewonderaar van Hopkins, dus ben ik misschien bevooroordeeld. Ik ga deze een keer beluisteren.

avatar van Minneapolis
devel-hunt schreef:

Bedankt voor de tip. Ik ga eens kijken of ik die kan vinden.