Kleine Jay & Cartes - Wie Wat Bewaart... (2008)

Label: Souled Out (I)

8. Het Verschil (3:24)
  9. Tis Nie Erg (2:53)
  10. Wie?! (3:45)
  11. Wat Nu (2:28)
  12. Moeilijke Vragen (4:29)
  13. Jurnick (4:31)
  14. Tweede Ronde (4:06)
  15. Hoppaaaa (2:49)
avatar van tovast
die instrumental aan het eind van Moeilijke Vragen is echt een ongelovelijk beat.
doet me denken aan madlibs india serie

MJ_DA_MAN schreef:
Is pas een stuk of zeven keer al geplaatst in vorige berichten.

Zo! Dit album ga ik dus niet eens proberen.

avatar van dilladawg
ik vind deze cd helemaal geweldig, de beats zijn van zo'n hoog niveau.
Ook de raps begin ik echt heerlijk te vinden, ik vind Cartes beter als Kleine Jay maar ze schelen niet veel.
nog maar een halvje omhoog 4.5*!

avatar van lowieke
Kleine Jay is fucking goed, jammer dat ik nog geen degelijk nummer van die jongen heb gehoord.

Als ie nou eens met Delic een album ging doen, hemels.

avatar van dilladawg
lowieke schreef:

Als ie nou eens met Delic een album ging doen, hemels.

Als je nog niks degelijks van hem hebt gehoord, hoe kan hij dan "fucking goed"zijn?
Over Delic ben ik het helemaal met je eens, die moet zoiezo terug komen maakt niet uit met welke rapper.

Dit duo tijdje geleden live aan het werk gezien. Kleine Jay is echt een absolute topper als je het mij vraagt. Over Cartes ben ik wat minder lyrisch.
Over dit album zelf kan ik niet anders dan zeggen dan dat het eigenlijk wel een toppertje is, 4*

dilladawg schreef:

Ja dat heb ik echt totaal verkeerd gebracht. Ik bedoelde het meer dat ik kleine jay heel goed vind maar dat hij beter beats nodig heeft en Cartes achterwege moet laten....

Ik ken deze gasten al heel lang, echt vanaf het begin. Heb ze heel veel live gezien, vooral in het begin. En vind het echt dope dat ze nu zo ver zijn gekomen. En terecht ook.

Kende al veel van deze tracks toen deze tape uitkwam. Maar kan hem nu nog met veel plezier opzetten.

Perfecte combo. Kleine Jay voor de energie, Cartes voor de rust. Op de producties precies hetzelfde. Alecto voor de energieke beats, Radjie voor de rustige en sfeervollere producties.
Maar Cartes kan zich ook goed uitleven op de beats van Alecto. En Kleine Jay kan zich ook gewoon goed uit de voeten maken op de beats van Radjie.
Dus nogmaals; perfecte combo met erg goede producers achter zich.

Kan niet wachten op nieuwe tracks en het album! Tot die tijd zal ik deze nog regelmatig blijven pompen

avatar van HiphopSoul
Lekker album, moeilijke vragen en zo kalm favoriet.
Kleine jay moet ook iets info rijkere tracks probere te maken.. Maar die flow is wel hard.

avatar van HiphopSoul
3 september het album trouwens

Volgende week nieuwe mixtape

avatar van jacknina
Cd nog steeds goed goed!!!!

ben benieuwd naar die nieuwe

avatar van V.B.
Mijn meest gedraaide album van Nederlandse bodem! Vooral de solotracks van Cartes doen mijn hartje kloppen.

avatar van Stapler
Die beat van Entertainen .

avatar van Rene1979
Deze blijft classic.. Wat een lekker album.

avatar van niels94
Qua beats is dit zeker in orde, maar ik vind de raps op dit album echt bijzonder matig. Dan heb ik het nog niet eens over de lyrics, dat maakt me nog niet zoveel uit in dit geval, maar ik vind hun stem en flow behoorlijk amateuristisch overkomen als ik eerlijk ben. Er staan nog wel een aantal aardige nummers tussen, maar met andere rappers was dit sowieso vetter geweest.

avatar van Delars
Halfje verhoogd! Heerlijk album.

avatar van Nr.4
Goeie ouwe tijd met oa deze twee heren live on stage herleven altijd als ik dit plaatje luister. Het vorige decennium was toch wel een heel mooie voor NL hiphop, jammer dat het geen vervolg heeft gekregen. Vond op deze plaat beide heren dicht bij elkaar zitten qua niveau, waar ik later Cartes duidelijk meer voelde. Harde beats ook op deze. Snotaap klassiekertje, Hoppa idem dito. En hoe hard is die beat in de outro van Moeilijke vragen.