Frampton - Breaking All the Rules (1981)

Label: A&M

1. Dig What I Say (4:13)
  2. I Don't Wanna Let You Go (4:22)
  3. Rise Up (3:46)
  4. Wasting the Night Away (4:13)
  5. Going to L.A. (6:05)
  6. You Kill Me (4:18)
  7. Friday on My Mind (4:18)
  8. Lost a Part of You (3:43)
  9. Breaking All the Rules (7:19)
Ozric Spacefolk
Nogal rauwe plaat met enkele (moderne) disco-invloedjes
Verder toch nog steeds gewoon die lekkere Frampton-rock die we kennen.

Deze plaat is met Steve Lukather en Jeff Porcaro en dat is te horen, want de plaat rockt en ronkt.

Hoogtepunten: I don't Want to Let You Go en Breaking all the Rules.

Op Musicmeter een erg onbekende plaat, en dat is best jammer....

avatar van Mssr Renard
Hieronder schreef ik het al eens.

Deze plaat met Lukather en Jeff Porcaro is een lekkere hardrockplaat, met die typische zang en melodieuze songwriting van Frampton, die wel kenden van de jaren 70. Deze hardere versie van rock dan de softrock van de 70's bleef onopgemerkt.

Friday on My Mind is trouwens de door Vanda/Young geschreven song, bekend gemaakt door The Easybeats en in 1987 nog door Gary Moore vertolkt. Hier in een flink rock-jasje gestoken, met donderende drums van Jeff Porcaro.

Rise Up is geschreven door de Alessie Brothers en ongeveer tegelijkertijd door de broers zelf op plaat gezet: Alessi - Long Time Friends (1982) .
Het titelnummer is meegeschreven door Keith Reid (van Procol Harum).

De rest is van Frampton zelf (al dan niet met behulp van andere schrijvers). Dit keer geen Stevie Wonder-cover.

Er kwamen nog wel 3 a 4 platen in de jaren 80, waarna Frampton een baantje vond bij Bowie.
Hoe dan ook, is dit nog wel een erg vurige plaat, met ook mooie ballads (Going to L.A. en Lost a Part of You). De rock-epic Breaking all the Rules had trouwens zo van Gary Moore kunnen zijn. Want een gave riff en dan die stevige drums. De beste song van de plaat, met heerlijke gitaarsolo's.