Jefferson Airplane - Volunteers (1969)

Label: RCA

1. We Can Be Together (5:50)
  2. Good Shepherd (4:24)
  3. The Farm (3:13)
  4. Hey Fredrick (8:32)
  5. Turn My Life Down (2:56)
  6. Wooden Ships (6:26)
  7. Eskimo Blue Day (6:34)
  8. A Song for All Seasons (3:29)
  9. Meadowlands (1:06)
  10. Volunteers (2:06)
alleen al volunteers zegt genoeg... 4*

avatar van Toon1
4* en in je top-10?

goed gezien man

avatar van Toon1
Ik vind 4* zo laag voor een top-10 album, ken je niet genoeg 4.5* en 5* albums dan .
Dat neemt natuurlijk niet weg dat dit een goede plaat is.

avatar van Paalhaas
Heb deze nu al de hele week als wekservice en mijn humeur vaart er wel bij. Die 4,5/5 is deze plaat dubbel en dwars waard!

(Het gemiddelde is hier natuurlijk véél te laag, evenals het aantal stemmen...)

Pieter Paal
Geen slecht album, maar de albums 'Surrealistic pillow', 'After bathing at Baxter's' en 'Crown of creation' zou ik toch eerder opzetten.
Op dit album zijn mijn meest favoriete tracks: 'We can be together', de traditional 'Good shepherd' (met dat gave stereo-effect met die gitaren), 'The farm' en het titelstuk.
'Wooden ships' verscheen hetzelfde jaar ook op het debuut-album van Crosby, Stills & Nash en die versie vind ik toch stukken beter.

avatar van Lennonlover
Die Grace Slick was toch een schoon vrouwtje vroeger!

Harald
Lennonlover schreef:
Die Grace Slick was toch een schoon vrouwtje vroeger!

Yep....Grace was echt een lekker ding!

avatar van Lennon/Morrison
Geweldige plaat mooie gitaarsolo's enzo. Een wat heavyere sound dan hun eerdere albums. En al mijn 4,5* waard!~

avatar van Paalhaas
Harald schreef:

Yep....Grace was echt een lekker ding!

Haar zangkwaliteiten overtroffen haar uiterlijke kwaliteiten toch ruimschoots, me dunkt. Daarmee bedoel ik te zeggen dat er op haar niveau maar heel weinig zangeressen meededen.

avatar van Lennon/Morrison
Deze plaat verdient alleen al voor wooden ships vier en een halve ster, wat een geweldig nummer. De versie van Crosby, stills & nash is toch veel zwakker alhoewel die ook goed is.
Dit nummer zet je meteen als je het opzet al aan het dromen en voert je mee naar hogere sweren, je hoeft er niet eens stoned voor te zijn (geldt voor het hele album).
De andere nummers zijn ook goed, misschien zelfs wel het beste album van The Airplane.

Meodowlands is zo jammer, maar de rest is zo wonderbaarlijk goed. Vooral Eskimo Blue day, dat nummer doet mijn tenen krullen!
En Wooden Ships geeft mij een compleet gevoel, alsof alles ineens klopt in mijn wereld.
KUS!

avatar van Stijn_Slayer
Sreppep! schreef:
KUS!

Probeer de Crosby, Stills & Nash versie van Wooden Ships eens. Minder psychedelisch en totaal anders, maar die vind ik zelf nog beter

avatar van Ducoz
Geweldig album, ik heb hem met 5 Bonus tracks

avatar van matthijs
Wooden Ships is erg leuk, de rest doet me niet zoveel (zelfs na een keer of 8 draaien)

avatar van Jaep
Wat een topplaat! Twee favorieten kiezen is hier nauwelijks te doen, voorlopig zet ik ze op We Can Be Together en Eskimo Blue Day. Wooden Ships was even wennen, gehecht als ik ben aan de CSN versie, maar die begint me toch ook steeds beter te bevallen. Heb Jefferson Airplane nooit echt leren kennen op Surrealistic Pillow na, maar beter laat dan nooit!

Volunteers, we can be together, woorden ships en eskimo blue day verdienen op zich ruimschoots 4.5 sterren maar helaas zit daartussen allemaal geneuzel. O en koop ‘m niet vanwege de live bonustracks, die doen de band absoluut geen eer aan. Bless its pointed little head is vele malen beter.