Marduk - Fuck Me Jesus (1995)

Zweden
Label: Osmose

1. Fuck Me Jesus (0:38)
  2. Departure from the Mortals (3:19)
  3. The Black (4:05)
  4. Within the Abyss (3:39)
  5. Shut Up and Suffer (0:59)
  6. Dark Endless (3:52)
  7. In Conspiracy with Satan (2:17)
  8. Woman of Dark Desires (4:30)
avatar van Hemdale
2004? Deze cd is eigenlijk uitgebracht in 1995, is dit de re-release ofzo?

2004?!

raar, zal ik wel vergeten zijn die aan te passen. De re-release is trouwens uit 2001/2002

avatar van Hemdale
Geeft niet, vergeef het je

avatar van Eddie
Let even op de geweldige hoes!!!

Zeker Eddie,ook een prachtige plaat.

Marduk Rules

avatar van paulisdik
Volgens mij is dit een EP aan de speelduur te zien, weet iemand hier meer van?

avatar van Dexter
Metal-archives zegt inderdaad: EP.

avatar van paulisdik
In dat geval corrigeer ik het wel.
Op de site van de link hieronder, zegt ook dat Fuck Me Jesus een EP is.

Fuck Me Jesus EP!

avatar van Stapler
Denk ik alles gehad te hebben.. kom ik hier terecht. hahah wthell.

avatar van kaztor
Ik heb deze eens uit zo'n budgetbak gevist bij het helaas ter ziele gegane Boudisque. Die hadden altijd van die obscure dingen waar je altijd wel een soort van plezier mee had. Ik heb normaal een teringhekel aan deathmetal en anderzijds onverstaanbaar gebrom of gegrom, maar dit klinkt toch best technisch knap, ik zou haast durven te zeggen: aanstekelijk.

Bij mij heeft het lieve meisje op de voorkant trouwens gewoon een huidskleur (niet wit).

avatar van AGE-411
De hoes

avatar van AGE-411
kaztor schreef:

Dit is overgens Black Metal.

van de moment dat er een obscuur logo op de voorkant staat, en iets dat zeer duister is of gewoon niet echt christelijk is dan noemt men dat Black Metal.

avatar van kramerdude
AGE-411 schreef:
Dit is overgens Black Metal.

stieren poep maar ik heb er wel om moeten lachen

avatar van Edwynn
Fuck Me Jesus is de eerste demo van Marduk. Deze verscheen in 1991. Het bevatte een intro, drie nummers en een outro. Ergo, track 1-5 vormen de originele demo. Het zijn ruwe versies van nummers die een jaar later op Dark Endless zouden verschijnen. Marduk was toen nog niet echt een black metalband, vind ik. Ze hadden wel een dergelijke uitstraling, maar stilistisch gezien vind ik het meer een death metalrelease. Het klinkt allemaal wat modderig en wat amateuristisch, maar wie er doorheen luistert hoort onmiddellijk de potentie van Marduk.

De laatste drie nummers zijn als bonus aan de cd variant uit 1999 toegevoegd. Dark Endless is een heropname die stamt van de Opus Nocturne-sessies. In Conspiracy With Satan en Woman Of Dark Desire zijn Bathorycovers die ook op de Conspiracy With Satan-tribute staan. Deze twee laatsten zijn met de line-up opgenomen die ook verantwoordelijk was voor Heaven Shall Burn... en Nightwing.

Die covers zijn leuk voor de kennisgeving, maar bijzonder vind ik het niet. Het demomateriaal wel. Uit nostalgische overwegingen. Al met al goed dat het op cd is verschenen.