Ali Farka Touré with Ry Cooder - Talking Timbuktu (1994)

Mali / Verenigde Staten

8. Banga (2:33)
  9. Ai Du (7:10)
  10. Diaraby (7:25)
avatar van Manfield
Deze twee muzikanten vullen elkaar goed aan en geven elkaar ruimte om te kunnen excelleren. Dat maakt het een uiterst sympathieke samenwerking. Een album die ik nog geen jaar ken, maar al geregeld heb beluisterd. Ik luister graag naar blues muziek en dit album heeft dan nét dat beetje extra waar ik soms naar op zoek ben. De combinatie van westerse en Afrikaanse muziekstructuren. De muziek op dit album is veelal repeterend wat zorgt voor een hypnotiserende werking, tenminste als ik er echt even goed voor ga zitten. Op de achtergrond gaat het me echter al vrij snel storen. Gewoon een klasse plaat!