Electric Six - Señor Smoke (2005)

Label: WEA

1. Rock and Roll Evacuation (3:37)
  2. Devil Nights (2:55)
  3. Bite Me (3:57)
  4. Jimmy Carter (3:27)
  5. Pleasing Interlude I (0:47)
  6. Dance Epidemic (2:48)
  7. Future Boys (3:08)
  8. Dance-a-Thon 2005 (3:29)
  9. Be My Dark Angel (3:17)
  10. Vibrator (2:31)
  11. Boy or Girl? (3:26)
  12. Pleasing Interlude II (0:27)
  13. Radio Ga Ga (3:56)
  14. Taxi to Nowhere (1:39)
  15. Future Is in the Future (3:38)
avatar van Ziggy007
Dit album is mij echt heel erg tegengevallen na het (in mijn ogen) succesvolle Fire! - opvallend ook de weinige stemmen, de liedjes worden voor reclames/uitgaan regelmatig gebruikt. Dat terzijde, maar met dit album kwam ik met moeite aan 3*. Het album heeft nog precies dezelfde sound en uitstraling (lees: karakter) als het voorgaande album, maar hier mis ik echt iets. Wat? Nou vooral kwaliteit. De nummers zijn me hier echt te simpel en bovenal niet pakkend. Telkens hetzelfde concept met hier en daar dan zelfs een wat rustiger nummer. Maar wacht is even dat was het vorige album toch ook? Dat klopt wijsneus, máár: hier pakt het niet. Humor is er natuurlijk nog wel, en het best bekende voorbeeld is natuurlijk het nummer Radio Ga Ga (queen) Al met al moet ik toch concluderen dat Electric Six zichzelf wel iets serieuzer moet nemen willen ze mij kunnen bekoren, maargoed wie ben ik? (en kom nu niet kinderachtig aan met mijn gegevens ). Teleurstellend vervolg...

Tegenvallend vervolg inderdaad, al is dit album best wel genietbaar.

Na het eerste album 'Fire' inderdaad wat tegenvallend maar "Rock and Roll Evacuation", "Bite Me" en " Be My Dark Angel" zijn toch wel zeer opwindende tracks.

avatar van Yanix
I 'heart' Future Boys.

RobixXx
Vind ik even goed als Fire, Dance Epidemic vind ik het beste nummer van deze.

Valt iets wat tegen tegenover de eerste album "Fire".

Maar blijft toch zeer goed !! Hilarische teksten op zn top