Ampere - All Our Tomorrows End Today (2004)

Punk / Metal
Label: Ebullition

1. Remain Unadapted (0:25)
  2. Now We Rise & We Are Everywhere (0:31)
  3. The Jailors Speak of Freedom (0:44)
  4. Woodlawn (1:57)
  5. Our Adventures Incomplete (0:40)
  6. New Urbanism (1:22)
  7. The Old World Is Behind Us (1:17)
  8. Against Automation (0:53)
  9. Dover & Grove (0:35)
  10. Past Imperfect (0:51)
  11. In Memoriam (1:33)
avatar van Jazper
Leuk energiek screamo-plaatje. Snel, kort, maar binnen de nummers toch best aardig wat variatie. Moet nog even eigen smoel kweken hier. Niettemin 3,5 *.

handsome_devil
hun demo ep is ook vreselijk vet! jammer genoeg heb ik daar geen goed plaatje van kunnen vinden en zo dus niet toe te voegen hier.

Unieke band in het genre en dit is wat mij betreft hun meesterwerk. Van het artwork tot de songs is dit een ijzersterke, creatieve en vernieuwende plaat. Perfect uitgebalanceerd op gebied van hard/zacht snel/langzaam dynamiek met een gezonde lak aan conventionele normen hoe hardcore moet klinken.

"young hearts don't always beat to standard verse & chorus"

avatar van Gajarigon
Elf nummer gespreid over ochotte elf minuten, en punk/metal als genres erop geplakt, dan weet je: dit is screamo. Ampere is een vrij grote naam in het genre, mede doordat de gitarist van het legendarische Orchid hierin verzeild is geraakt. Muzikaal is dit een ietwat atypisch album. De meeste nummers bestaan uit twee delen, één rustig strofe-achtig stuk, en één chaotisch schreeuw gedeelte dat dan als refrein moet dienstdoen. Liefhebbers van de korte agressieve, brutale uitspattingen van Orchid en Sinaloa zullen dit wel kunnen smaken. Zelf vind ik hier niet veel aan, veel te rommelig en ruw naar mijn smaak.

avatar van niels94
Heet, heet, heet! Het album van deze band uit 2011, Like Shadows, vond ik aardig maar niet heel geweldig, voornamelijk teveel een brei, maar dit EP'tje laat Ampere in een veel betere vorm horen. Ongelooflijk ook hoeveel ze in van die écht korte nummers kunnen stoppen. In 25 seconden een naar mijn idee volwaardig nummer neerzetten vind ik knap! Kort en bijzonder krachtig, op zowel muzikaal als emotioneel gebied, zoals goede screamo/emo/weetikveelwatallemaal hoort te zijn

avatar van kobe bryant fan
Lekker plaatje, kort en explosief. De afwisseling tussen hard en zacht werkt goed, en zorgt ervoor dat het niet gewoon een explosief plaatje is die alleen maar bestaat uit een band die rommelig speelt. 3,5*