Carter the Unstoppable Sex Machine - 30 Something (1991)

Pop / Punk
Label: Rough Trade

1. Surfin' USM (3:13)
  2. My Second to Last Will and Testament (2:37)
  3. Anytime Anyplace Anywhere (4:10)
  4. A Prince in a Pauper's Grave (4:25)
  5. Shoppers' Paradise (4:53)
  6. Billy's Smart Circus (4:06)
  7. Bloodsport for All (5:05)
  8. Sealed with a Glasgow Kiss (2:04)
  9. Say It with Flowers (3:18)
  10. Falling on a Bruise (5:56)
  11. The Final Comedown (2:06)
avatar van vigil
Vrouwlief werpt met enige regelmaat voor mijn voeten dat ik nog in mijn pubertijd zit. Op zich vreemd want deze maand zijn wij precies 18 jaar bij elkaar en dat betekend dat we elkaar hebben ontmoet toen ik 23 was en dus al uit mijn pubertijd. Maar goed...

Deze plaat kwam dan wel weer uit in mijn pubertijd. Het is eigenlijk ook een echte puberplaat. Veel energie, rebels en tegendraads. De eerste helft van de jaren '90 was ik vooral bezig (naast wat gevestigde Britse namen als Pet Shop Boys, New Order, Depeche Mode en OMD) met Blur, Oasis, Pulp, James, Suede, Lightning Seeds, EMF en Jesus Jones waarvan de laatste 2 natuurlijk het dichts tegen het geluid van deze plaat staat al is hier de energiestand nog wel een tandje hoger richting party hardy.

Het is een typische early 90's plaat waarmee nog even flink afgerekend moest worden met de gladde jaren '80. Indie met hoofdletter I. Nummers als Billy's Smart Circus, Bloodsport for All en Falling on a Bruise (+ outro/edit) zijn mijn favoriet maar er zit sowieso geen zwakke nummer bij.

Gaan met die banaan, wham bam thank you ma'am!