Steve Harley & Cockney Rebel - Face to Face (1977)

Alternatieve titel: A Live Recording

Label: Bgo

1. Here Comes the Sun (4:48)
  2. (I Believe) Love's a Prima Donna (5:00)
  3. Mad, Mad Moonlight (5:50)
  4. Red Is a Mean, Mean Colour (5:12)
  5. Sweet Dreams (1:57)
  6. Finally a Card Game (2:39)
  7. Psychomodo (5:44)
  8. (If This Is Love) Give Me More (5:14)
  9. The Best Years of Our Lives (4:49)
  10. (Love) Compared to You (3:25)
  11. Mr. Soft (3:14)
  12. Sebastian (10:44)
  13. Seeking a Love (1:17)
  14. Tumbling Down (6:34)
  15. Make Me Smile (Come Up and See Me) (6:44)
avatar van Ampivinni
Heil Steve Harley

avatar van Drs. DAJA
Dit is inderdaad een waanzinnige live-plaat. Los van dat hij enorm mooi is opgenomen en enorm authentiek klinkt is het een geweldig optreden. Ronduit briljante setlist en Steve Harley is echt een verteller van z'n nummers. Alsof hij ze voor 't eerst zingt. For lack of better words noem ik hem maar fris en echt. Misschien wel m'n favoriete live-plaat.

avatar van Ampivinni
ken je Stripped To The Bare Bones??
ook een live plaat van hem, acoustisch,
al wee ik niet of het een officiele release is of een bootleg....
heb hem toch maar toegevoegd

Misterfool
Leuk livealbum van Cockney Rebel. De orkestrale glamrock van zijn eerste dagen is hier compleet vervangen door britpop; een soort oasis avant-la lettere. Melodieuze, aanstekelijke muziek die met veel overtuiging door Harley worden vertolkt.

is deze op cd verkrijgbaar ?

Misterfool
Ja, deze is op CD verkrijgbaar.

Beste live album ooit gemaakt, Steve Harley in topvorm. Prachtig openingsnummer 'Here comes the sun'' Zo hebbenThe Beatles dit nog nooit gespeeld. Sebastian kippenvel '' Your Lips Ruby Blue'' Harley kan het trouwens nog steeds. Laatst nog in verschillende zalen met volle overtuiging.

avatar van Lontanovicolo
Behoort zeker tot één van de beste live albums ooit gemaakt. De sfeer die tijdens het concert hoort/voelt komt volkomen tot z'n recht op deze plaat.
Tumbling Down fantastisch !!!!

Steve Harley & Cockney Rebel een flinke poos uit het oog verloren. Het nummer Make me Smile ( tijdens een kroegbezoek) deed mij ook persoonlijk weer spontaan glimlachen en een goede aanleiding om de eerste week van augustus om te dopen tot Steve Harley & Cockney Rebel-week.

Het jaar 1977 heeft na ik nu pas goed realiseer geweldige albums opgeleverd. Deze live-plaat, Full House van Frankie Miller en Foot Loose & Fancy Free van Rod Stewart zijn daarvan prachtige voorbeelden. Zowel Frankie Miller ( You're the Star van het album A Spanner in the works ) als Steve Harley ( het slotnummer A friend for life van zijn laatste album Another Country ) hebben trouwens een song geschreven die door Rod op plaat zijn gezet.

Face to Face.....de waanzinnige score voor deze waanzinnig mooie live-plaat is volkomen terecht

avatar van Tonio
Fraai concertopname. Band in topvorm en bijzondere geluidskwaliteit.