Eagles of Death Metal - Peace Love Death Metal (2004)

Label: Ant Acid Audio

1. I Only Want You (2:49)
  2. Speaking in Tongues (2:50)
  3. So Easy (4:00)
  4. Flames Go Higher (2:54)
  5. Bad Dream Mama (3:03)
  6. English Girl (2:38)
  7. Stacks O' Money (2:49)
  8. Midnight Creeper (1:58)
  9. Stuck in the Metal (3:18)
  10. Already Died (3:00)
  11. Kiss the Devil (2:52)
  12. Whorehoppin (Shit, Goddamn) (3:34)
  13. San Berdoo Sunburn (3:42)
  14. Wastin' My Time (2:43)
  15. Miss Alissa (2:38)
  16. Miss Sanders * (4:18)
  17. Just Nineteen * (2:55)
Hahaha, hoe zit het nou precies met deze band?

Josh Homme op drums toch?

Inderdaad. En Tim Vanhamel (ex-Evil Superstars, ex-dEUS, tegenwoordig Millionaire) op gitaar. De naam van de zanger/gitarist ben ik vergeten, die zei me verder ook niets. Voor die zanger/gitarist is dit echt een heel serieus project, voor Josh en Tim meer een leuke hobby/uitlaatklep, zo heb ik begrepen.

Deze plaat zit nu bij 3voor12 in de luisterpaal: klinkt wel leuk! Ik heb hem nu opstaan. Lekker rammelend en ouderwets.

Haha! Nu hoor ik een cover van 'Stuck in the Middle With You' van (naar ik meen) Steelers Wheel. Dat nummer staat op de soundtrack van Reservoir Dogs. Michael Madsen gebruikt het als achtergrondmuziek bij het 'smeris begieten met benzine' en het afsnijden van een oor... Vet!

Zeer sterk album, en die cover van Steelers Wheel vind ik zeer geslaagd.

avatar van NERD
"I Only Want You" voor mij HET nummer van (eind) afgelopen zomer. Dat dit nummer niet een redelijke hit is geworden kan ik nog steeds niet begrijpen.

Ken niet het hele album maar wel een redelijk aantal nummers, "Miss Alissa" is ook heel leuk.

avatar van eviljoke
Nu pas van gehoord. Zag in een krant dat die zanger met de Huge Moustache het Belgisch publiek grandioos vond op pukkelpop. Heb de cd eens even binnengehaald (wist totaal niet wat te verwachten met die groepsnaam), en gelijk een steengoede plaat blijkt.
Doet me denken aan Evil Superstars, Mitsoobishi Jackson en Millionaire denken.
De cd begint daar waar Jon Spencer gestopt is voor mij. Lekker wild en spontaan.
Alleen die cover had echt niet gemoeten (die van Stuck in the Metal)

avatar van StuF
ben volgens mij redelijk eenzaam in mijn negatieve (met moeite 2,5*) beoordeling, maar ik vind dit niet meer dan een leuk achterkamerprojectje. mij hoeven ze er niet mee op te zadelen.

avatar van Antie
1 van mijn favoriete zomerplaatjes.
Lekker stoer op een zonnige zomerdag rondrijden met dit plaatje op
favorieten zijn "so easy" "english girl" "already died".
Natuurlijk ook "kiss the devil" en "Whorehoppin (Shit, Goddamn)"

Ben ik de enigste dat de gelijkenis hoort tussen "english girl" van
Eagles of Death Metal en "cracked actor" van "David Bowie".
Dat op de cd "Alladin sane" staat?

Ik vind dit de betere van de 2, er staan hier toch een paar persoonlijke favorieten op. Ik kan bijvoorbeeld echt even een spastische hypothalamus krijgen van Speaking In Tongues.
Die cover van Steelers Wheel kan mij trouwens wel altijd bekoren.

avatar van midnight boom
I only want you eagles!

goed hoor queens of the stone age in 't simpel!

avatar van My Addiction
eviljoke schreef:

En ik heb er mede voor gezorgd stond helemaal vooraan aan de reling

Omdat ze voorprogramma zijn bij the Arctic Monkeys en Josh Humme drumt heb ik deze eens opgezet. Ik dacht er even doorheen te zappen maar heb alle nummers helemaal gehoord.Tering: wat een lekker rock 'n roll album!

Recht door rock met een sixties randje, waarin ik ook the Rolling Stones (van toen) in terug hoor, oa de gitaar uit Street Fighting Man.

avatar van lowieke
StuF schreef:

Afgrijselijke band. Zooo de nadruk op de foute grappen waardoor er niks interessants meer is aan deze band.

avatar van JVT
JVT
Wat een vet album is dit toch! zoals hierboven vermeld Queens of the stone Age in t simpel! maar daarom niet minder goed!!
Dit rockt heel erg lekker Kan er moeilijk mn favorieten uithalen omdat ik bijna heel de plaat goed vind. Als ik toch moet kiezen doe maar Miss alissa en I only want you!

EDIT: Alleen die vreselijke cover had niet gehoeven!

avatar van Lennonlover
Dit is echt wel mijn ding. Na twee luisterbeurten kan het niet meer stuk. Dit is rock'n roll à la lettre. Korte en stevige nummer: no nonsense! Love it.

avatar van wisselstroom
Ooit eens tweedehands voor een prikkie aangeschaft op een platenbeurs. Toch heb ik hem nooit echt vaak gedraaid. Het over-the-top-gehalte is hoog en dat levert bij vlagen wel aardige muziek op die af en toe wel leuk is om weer eens te horen. Nummers als Bad Dream, Mama en Kiss the Devil zijn best wel catchy en zitten op zich goed in elkaar.

Maar het blijft niet meer dan een uit de hand gelopen grap en de grap gaat er voor mij af wanneer ik dit te vaak op zou zetten. De productie draagt daar ook aan bij, bewust klinken de tracks alsof ze in een keer opgenomen zijn. Luister maar eens naar het drumwerk in Kiss the Devil of de stukjes tussen de nummers door waar de bandleden tegen elkaar praten. Noem het stijl, maar ik houd zelf niet zo van zo´n rommelige productie.

Heel spannend of goed doordacht klinkt het allemaal niet. Van Josh Homme en Tim Vanhamel weet ik dat ze beter kunnen en ik luister stukken liever naar hun 'echte' werk.

avatar van Luca Brasi
Heerlijke cd van Jesse Hughes, josh homme en Tim vanhaemel (milionaire). Sexy plaat. Zonder bass dus de muziek klinkt luchtiger dan opvolgers death by sexy en heart on.
I only want you is het beste nummer van de cd gevolgd door flames go higher. Hoe opzwepend. San bernardo sunburn is er een voor in de auto. Je waant je in californië, heading west to san bernandinoooo....Miss alissa gaat over haar tieten, hoe je je mening vooral niet moet geven.

avatar van spinout
Lekker plaatje waarop de invloeden duidelijk zijn, maar ook divers.

Nieuw op 49 in de rotatielijst: zet deze er anders ook even in, mocht je dat nog niet hebben gedaan.

buizen
west schreef:

Overdrijven is ook een vak, west.
Het is al prachtig dat uit 'een gebaar' van medeleven, n.a.v. het afschuwelijke concertdrama, van veel muziekminners hun laatste album als een raket naar nr. 1 op de rotatielijst schoot maar is dat niet al mooi genoeg?
Zeker nadat ik hun albummuziek heb beluisterd komt er hier geen PLDM-2004 op de lijst.

De band is er overigens nog steeds helemaal kapot van: Coming Soon: Eagles of Death Metal Speak Out about the Paris Attacks - YouTube. Sterkte aan hen.

Je moet het helemaal zelf weten buizen. Ik kwam er inderdaad op n.a.v. hun interview over de gebeurtenissen in de Bataclan en door het feit dat dit album al spontaan in de rotatielijst is gekomen:

Concertgangers verstopten zich in kleedkamer Eagles of Death Metal | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Binnenkort op VICE: Eagles of Death Metal praten voor het eerst over de aanslagen in Parijs | VICE | Netherlands

Ik heb dit album trouwens in mijn rotatielijst staan, omdat ik 'm sinds gisteren weer draai. Dat kan natuurlijk ook nog. En het album is dus op 'eigen kracht' in de rotatielijst terecht gekomen.
Ik zie dat jij een 'Franse Motorhead' als avatar hebt, ieder zijn ding toch?

kistenkuif
Toepasselijke albumtitel en coverart. Daarom imo een veel betere 'gedenkplaat' dan hun laatste. Voor nader nieuws etc. is er een apart topic, maar dit terzijde...

avatar van kapiteingilo
Te veel middelmatige nummers om een echt goed album te zijn. I only want you is het eerste en ook beste nummer!