The Beautiful South - Solid Bronze (2001)

Alternatieve titel: Great Hits

Label: Go!

1. Rotterdam (Or Anywhere) (3:38)
  2. Perfect 10 (3:39)
  3. You Keep It All In (2:54)
  4. Don't Marry Her (3:24)
  5. A Little Time (2:59)
  6. Everybody's Talkin' (2:38)
  7. Good as Gold (Stupid as Mud) (3:49)
  8. Dream a Little Dream (3:35)
  9. Song for Whoever [Single Edit] (4:06)
  10. Old Red Eyes Is Back (3:35)
  11. The Root of All Evil (2:39)
  12. One Last Love Song (3:33)
  13. Dumb (3:47)
  14. How Long's a Tear Take to Dry? [Single Edit] (3:18)
  15. Blackbird on the Wire [Radio Edit] (3:12)
  16. Closer Than Most (3:08)
  17. The River [Single Edit] (4:12)
  18. Pretenders to the Throne (3:14)
  19. The Mediterranean [Morcheeba Mix] (3:42)
Ik vind dit 1 van de beste groepen ooit. Orgineel, veelzijdig en een streling voor het oor.

sweetlake schreef:

Ken je dit album zeker nog niet? http://www.musicmeter.nl/?albu...

liekpiek
PartyMarty schreef:

Ken je dit album zeker nog niet? http://www.musicmeter.nl/?albu...

Ik ken dat album zeker. Zeer originele draai gegeven aan oudere nummers. Een cover is niet per definitie onorigineel.

Wat dit album betreft; gewoon een prettige verzamelaar. Echter, overbodig in mijn platenkast aangezien iedere andere Beautiful South cd in mijn bezit is .
Ben het volledig met Sweetlake eens.

Zeer leuke band, toffe muziek en een volwaardige beste off! een aanrader voor wie de groep niet kent.
Vandaag gehoord dat ze gesplit zijn, erg jammer want elke CD van hen bevatte steevast enkele ijzersterke songs.

Pieter Paal
Ik vind vooral hun eerste album goed en hun werk als The Housemartins.
'Old red eyes is back' is de favoriete song van Johnny Winter.

avatar van Thuurke
Rotterdam (or Anywhere), You Keep It All In en A Little Time zijn heel knap in elkaar gezette nummers. Ze hebben in hun bestaan ca. 3 tot 4 zangeressen versleten en dat is op deze plaat bijna niet te horen. De zanger Paul Heaton heeft eens gezegd zat hij een betere songschrijver was dan Lennon en McCartney. Ze hebben een indrukwekkende set CD's gemaakt, maar zijn nagenoeg alleen bekend gebleven in Engeland.

avatar van hans25
nummers om ongelooflijk vrolijk van te worden...

heerlijke band, het is moeilijk op deze verzamelaar 3 beste nummers te kiezen, want ze zijn allemaal erg leuk!

avatar van Maestro B
Long time, no hear ... gouden plaatje!

Een hele fijne verzamelaar van 1 van de leukere britse bands ooit wat mij betreft . Lekkere lichtvoetige pop . Van Paul Heaton is er maar 1 en zijn componeertalent is goud . Niet bescheiden als hij zichzelf beter acht als songwriter dan Lennon en McCartney , maar Heaton was een tijd lang een zware innemer van alcohol , vraag me af hoe ie er nu over denkt .

Onnodig om de nummers te bespreken . Alles is eigenlijk gewoon goed hier . Cynisch , humoristisch en nooit te dik aangezet . De liedjes lijken simpel , maar oei , wat zit het vernuft inelkaar .

avatar van CDrek
Heerlijke muziek en tekstueel van het allerhoogste niveau...wat een genot!

avatar van musiquenonstop
Tekstueel zeker van hoog niveau, met een grote dosis humor. Er zijn al genoeg bands die er van overtuigt zijn dat ze literatuur schrijven.

Muzikaal dik in orde, had qua produktie iets ruimtelijker gemogen, het lijkt soms allemaal net iets te dicht op elkaar zeg maar.

Een band like one of a kind, bijna een eigen genre, top.

Ik ga hier vooral voor tracks 1 t/m 14. Er zijn inmiddels betere verzamelaars, deze lag toen in de bakken en die van daarvoor Carry on Up the Charts was niet leverbaar.
Soup uit 2007 is ook heel goed en toch mis ik daarop nog een aantal parels van Housemartins/Beautiful South.