David Arnold - Shaken and Stirred (1997)

Alternatieve titel: The David Arnold James Bond Project

Label: East West

1. Diamonds Are Forever (3:51)

met David McAlmont

2. Nobody Does It Better (4:25)

met Aimee Mann

3. Space March (5:29)

met Leftfield

4. All Time High (4:31)

met Pulp

5. Moonraker (3:56)

met Shara Nelson

6. The James Bond Theme (6:58)

met LTJ Bukem

7. Live and Let Die (2:42)

met Chrissie Hynde

8. Thunderball (4:14)

met Martin Fry

9. From Russia with Love (3:12)

met Natacha Atlas

10. On Her Majesty's Secret Service (9:23)

met Propellerheads

11. We Have All the Time in the World (3:43)

met Iggy Pop

12. The James Bond Theme * (3:30)
avatar van titan
titan (crew)
Best leuk album, vooral vanwege de grandioze uitvoering van All time high door Pulp.

neo
Uitgebracht rond dezelfde tijd dat Arnold's score voor Tomorrow Never Dies op de markt verscheen.Het zijnn overigens allemaal covers, die dus niet in een Bond-film te horen zijn. Bjork zou bijvoorbeeld You Only Live twice doen, maar die haalde het album niet. Arnold wilde eigenlijk de bestaande muziek vernieuwen en kijken waar hij uit zou komen. On Her Majesty's secret service is door de mix gedraaid door the Propellorheads, jhet thema in zijn techno versie. Deze zelfde groep werkte ook samen met Arnold voor zijn score van Tomorrow Never Dies. Echt hoogstand is het over het algemeen niet, ik hoor liever een bondscore. Desondanks een verrassend en apart idee van Arnold. 3 sterren

avatar van davidov
Opzich zijn de originele versies in de meeste gevallen beter, deze geremixde nummers geven wel een apart resultaat...maar het is meer voor de collector en niet als vervanger voor de originele versies.

OHMSS van propellerheads is het echte pronkstuk van het album (kwam het laatst nog tegen in de trailer van the incredibles)

en The james bond theme door LTJ Bukem vind ik een gigantische domper, de 1e 10 seconden zijn herkenbaar daarna is heeft het nauwlijks nog iets weg van het origineel....zonde had leuk kunnen worden.

iets te kort vind ik....OHMSS vind ik 4,5 waard maar andere nummers (daf en james bond) halen dat erg omlaag.....3.5*

neo
En er zijn nog veel meer onbekende Bond albums als deze vrees ik davidov, dus dat wordt nog flink aanpoten

avatar van davidov
393 james bond nummers zit ik nu op neo, en dat is inclusief radiospotjes, remixes, mensen die het nagedaan hebben, en title songs die het nooit gehaald hebben

Ja er zullen sinds 1962 wel honderden onofficiele cd's zijn...echter alleen de officiele interesseren mij. En er zijn ook tientallen cd's die gewoon hetzelfde zijn maar een ander hoesje hebben

Maargoed, als iemand nog een bron weet dan kan jij of zij natuurlijk mij testen en kijken of ik het al ken of heb (i want it all)

neo
N64 Goldeneye game score?

avatar van davidov
ik heb het spel, ik heb de tunes (beste spel ooit voor een console vind ik btw, was grensverleggend )

beetje lompe score, maar ieder level had wel wat weg van een james bond nummer ook al kon je niet altijd zeggen wat het was...en dat is knap

neo
Leek toch op bepaalde momenten heel erg op Serra's score (1e level met metalen buizen synth par exemple). Af en toe leek het ook wat op een ringtone

1,5
Dit album vind ik nou echt super overbodig en zal ik nooit aanschaffen.

Wat heb ik er aan om een verzameling te horen met nagespeelde nr's wanneer ik de originele versies in de kast heb staan?

Hoe eerzaam de bedoeling van Arnold ook was, voor mij is het toch niet veel meer dan al die goedkope nagespeelde cd's waar je in winkels vaak over struikeld en waar leken waarschijnlijk intrappen om er thuis achter te komen dat ze een kat in de zak hebben gekocht.

Aardige poging maar niet meer dan dat.

avatar van TerryA
Thunderball schreef:
Dit album vind ik nou echt super overbodig en zal ik nooit aanschaffen.

Aardige poging maar niet meer dan dat.

sorry maar helemal NIET mee eens ... er zijn verschillende redenen hier voor dat het wel een goed en slim zet was - ook van David Arnold ...

1 - David Arnold gebruikte dit als zijn calling card om uiteindelijk Bond soundtracks te gaan doen (Met Brosnan films) en de Bond producers waren onder de indruk

2 - Bond muziek (van o.a. John Barry) was een tijdje uit de spotlight geweest en deze compilatie met veel hip namen van die tijd (1996 - 97) gaven een fris blik op deze stijl van muziek dat uiteinelijk zorgde dat er weer interest kwam van meer dan film score fans

3 - sommige versies op deze album (o.a. die van David McAlmont, Jarvis van Pulp, Propellerheads, en Aimee Mann) brachten deze artiesten buiten hun eigen musical circles

4 - deze album is een aanrader (niet alleen voor Bond music fans)

er is wel een song met Arnold (Bjork`s versie van You Only Live Twice) dat niet op deze album kwam en dat is jammer

1,5
Punten 1 en 3 zijn feitelijk ook wel zo en heb je dus gelijk, maar zeggen niks over de amusementswaarde en noodzaak van dit album.

Punt 2 is niet echt te bewijzen en valt dus zeer te betwisten

en 4 is louter jouw smaak en geen vaststaand feit,

EN dan hoef ik het nog niet goed en urgent te vinden.

Ik heb er wel eens wat van beluisterd en vond er net zo veel aan als al die goedkoop uitgebrachte nep cd's waar je oa bij het Kruitvat over struikelt. Alleen idd -wat hier boven al werd gezegd- is OHMSS nog wel een goede (doch ook superoverbodige) versie.

avatar van TerryA
Thunderball schreef:

...

Punt 2 is niet echt te bewijzen en valt dus zeer te betwisten

...

"vond er net zo veel aan als al die goedkoop uitgebrachte nep cd's waar je oa bij het Kruitvat over struikelt" ??? ... vind ik of 1 - een beetje overdreven? of 2 - je hebt een rare muziek smaak?

en over Punt 2 dat het "niet echt te bewijzen" is , hier is maar een voorbeeld van wat rond die tijd afspeelde binnen en buiten de music industry ...

1,5
Deze een tijdje geleden aangeschaft voor vijf euro en nog gesealed.
Mening niet veranderd na beluisteren.
Zeer matige versies en kunnen niet in de schaduw staan van het origineel. Allleeeeen OHMSS is het beluisteren waard.

Overslaan. 1,5 ster voor een moedige poging.