B.B. King & Friends - 80 (2005)

Blues
Label: Geffen

1. Early in the Morning (4:50)

met Van Morrison

2. Tired of Your Jive (3:52)

met Billy F Gibbons

3. The Thrill Is Gone (5:03)

met Eric Clapton

4. Need Your Love So Bad (3:57)

met Sheryl Crow

5. Ain't Nobody Home (3:51)

met Daryl Hall

6. Hummingbird (4:41)

met John Mayer

7. All Over Again (4:53)

met Mark Knopfler

8. Drivin' Wheel (4:19)

met Glenn Frey

9. There Must Be a Better World Somewhere (6:50)

met Gloria Estefan

10. Never Make Your Move Too Soon (4:59)

met Roger Daltrey

11. Funny How Time Slips Away (4:08)

met Bobby Bland

12. Rock This House (3:06)

met Elton John

13. Early in the Morning [Alternate Take] * (3:57)
avatar van Lamontagne
Heerlijk album van The King of Blues

Father McKenzie
Ik druk mijn waardering precies uit zoals jij, Lamontagne, artiesten van dit slag... zijn helaas een uitstervend ras!

Stijn_Slayer
Deze cd springt natuurlijk in het oog van de mainstream door de bekende namen die erop meespelen. Het komt de oprechtheid meestal niet ten goede, en de muziek is ook wel blues op z'n allertoegankelijkst.

B.B. vind ik hier bovendien wat minder bij stem.

avatar van spinout
Eric Clapton & Mark Knopfler houden wijselijk hun mond en dat had Roger Daltrey ook moeten doen. Wat klinkt die man vreselijk hier. Verder schijnt vooral BB King hier zelf. De meeste van de gasten hadden voor mij wel thuis mogen blijven!

avatar van spinout
Vreemd hoe BB King in Funny How Time Slips Away op de verkeerde momenten begint te zingen. Vergelijk het maar met Bobby Bland, die het ritme wel goed voelt. King zegt beïnvloedt te zijn door country muziek, dus daar kan het niet aan liggen. Vreemd.