The Marshall Tucker Band - Where We All Belong (1974)

Rock / Roots
Label: Capricorn

1. This Ol' Cowboy (6:46)
  2. Low Down Ways (3:00)
  3. In My Own Way (7:24)
  4. How Can I Slow Down (3:23)
  5. Where a Country Boy Belongs (4:35)
  6. Now She's Gone (4:41)
  7. Try One More Time (5:19)
  8. Ramblin' (5:57)
  9. 24 Hours at a Time (13:52)

met Charlie Daniels

10. Everyday I Have the Blues (11:47)
  11. Take the Highway (7:20)
Ozric Spacefolk
De essentiele plaat van MTB.

Dit is een dubbelaar, waarvan het eerste deel studiosongs zijn. Lekkere broeierige southern rock zoals The Allman Brothers maar dan met fluit en sax (Jerry Eubanks) en wat viool (Charlie Daniels)...

De laatste 4 songs zijn lekker stevige/harde southernrockjams live opgenomen (Performing Arts Center in Milwaukee, Wisconsin) in 1974.

MTB speelt southern rock met wat invloeden uit de country maar herbergt in Doug Gray een erg soulvolle zanger.

avatar van Metalhead99
Vooral die laatste live tracks zijn erg goed, maar het studio materiaal is ook goed hoor.
Een erg fijne Southern Rock plaat en voor de liefhebbers van Charlie Daniels, Lynyrd Skynyrd, enz. is dit erg fijne muziek.

avatar van Metalhead99
Charlie Daniels speelt zelf ook mee op "24 Hours at a Time".

Onlangs opnieuw aangeschaft op good old vinyl. 2e hands maar happy me in goede staat. Ooit gehad en uitgeleend en jaren later pas de gedachte waar heb ik die toch gelaten. Geen idee. De cd aangeschaft en dus onlangs het vinyl. Glorieuze jaren waren dat in een welhaast ander leven. Of universum. Southern rock maar met meer ook. Fluit en sax werk hoorden erbij en met Doug een soulvolle stem. Waar Toy Caldwell ook nog weleens de lead zang deed. Een rauwere stem. Maar passend bij zijn nummers. Een studio en een live plaat. Studio weer gewoon top zoals al die Capricorn lps destijds. Hun Hey Days dan ook. Live gewoon WOWWWW...Wat een gedrevenheid wat een power en wat een sound. Toy kon of course fantastisch spelen met zijn eigen gemaakte stijl vam spelen. Live dan ook opgerekte songs. 24 Hours at a Time gaat dan bijna richting de 14 minuten en veel beter hier dan de 5 minuten studio versie. Puur genieten dan ook. Ergens in die tijd ook te Nederland eens. Kon daar helaas niet bij zijn maar de tv zond toen een deel uit. Gekeken of course met grote ogen vol verbazing. Mannen met cowboyhoeden die live los gingen. Helaas Toy te vroeg overleden. Dat was een gemis
Zijn gitaarspel was magisch en prachtig. Binnen het MTB oeuvre moet je deze hebben. Eigenlijk alle Capricorn platen wel. Die waren en zijn gewoon erg goed ja. Topper dus deze.