The Glimmers - Are Gee Gee Fazzi (2008)

Belgiƫ
Electronic / Pop
Label: www.glimmertwins.com

1. Intro + Frantic (4:52)

met Cantankerous

2. Disko Drunkards - Physical (3:52)
  3. Kobes in Columbia (4:46)
  4. Time for Action (6:27)

met Anu Pillai

5. I'd Much Rather Go (Out with the Boys) (4:58)

met Admiral Freebee

6. Esta Si, Esta No (Asi Me Gusta a Mi) (3:31)

met Baby G

7. Kiss Me (6:54)

met Foxylane

8. Wanna Make Out (Part One) (2:57)

met Princess Superstar

9. Wanna Make Out (Part Two) (4:10)

met Princess Superstar

10. Music for Dreams (9:21)

met Lindstrøm & Prins Thomas

The Glimmers: ik kende ze van wat remixen en die trokken op zich mijn aandacht wel maar de albums an sich geloofde ik wel.
Met dit volwaardige album is de interesse er dus volledig en opener Frantic wist me snel te pakken. Niks bijzonders maar gewoon lekker swingend.
Physical, ja die van Olivia Newton John is geinig: punky electrorock, maar ergens ook wel wat irriterend (net als het origineel).
Kobes In Columbia is dan weer wat leuker alhoewel het op den duur ook ietwat saai begint te worden.
Als ik saai zeg is het Time For Action. Echt knallen doet deze track niet, maar het verveelt me zeker ook niet.
Dan swingt I'd Much Rather Go (Out With The Boys) heel wat meer en voor nummers als dit kom ik de dansvloer wel op (doet me erg aan LCD Soundsystem denken).
Esta Si, Esta No (Asi Me Gusta A Mi) vind ik ook een lekker nummer met heerlijke bas.
Kiss Me is een stuk speelser en dartelt er vrolijk op los.
Wanna Make Out (Part One) doet me soms aan New Order denken en dat gaat op Wanna Make Out (Part Two) uiteraard door.
Afsluiter Music For Dreams is wat relaxter en kabbelt ietwat te lang door.
Geinig album dus, niet hemelbestormend (ik had er iets meer van verwacht) maar dat neemt niet weg dat ik me er prima mee kan vermaken.

Grappig, ik wist niet dat ze zelf ook muziek maakten. Heb ze wel 's zien draaien in 11 en dat was erg leuk. Zelfs E.L.O. (Mr. Blue Sky) werd netjes ingepast. Ik ga deze plaat ook maar 's opzoeken...

Ik heb hem gisteren onverwachts cadeau gekregen van Joost van Bellen (die draaide een dag eerder met ze op Rauw).

Straks maar 's luisteren dan.

thejazzscène
Waarschijnlijk disco/rock en funky elektrohouse...
Deze twee rakkers moeten enorm veel van muziek kennen. Ze hebben dan ook een huis vol platen. (Stond ik maar in de erfenis genoteerd.) Dat merk je ook in hun mixen. Die zijn vaak toch vrij gewaagd doordat oude nummers gerestyled worden en met recenter materiaal in contact gebracht worden.