Method Man - Tical 0: The Prequel (2004)

Label: Def Jam

1. Intro (1:01)

met RZA

2. The Prequel (2:07)

met Street Life

3. Say What (4:11)

met Missy Elliott

4. What's Happenin' (3:52)

met Busta Rhymes

9. Rodeo (2:57)

met Ludacris

10. Baby Come On (4:01)

met Kardinal Offishall

11. Who Ya Rollin Wit (4:26)

met Shawnna en Street Life

12. Never Hold Back (3:05)

met Saukrates en E3

13. The Show (2:30)
  14. Act Right (3:17)
  15. Afterparty (3:12)

met Ghostface Killah

16. Crooked Letter I (3:48)

met Kon Artis en Street Life

17. Ridin' for Outro (1:01)

met Black Ice

18. Let's Do It * (4:37)
avatar van Nr.4
Net een voldoende omdat ik de tracks met Ghostface, Busta en Raekwon zo tof vind. Verder vooral middelmaat en veel te cleane producties voor Meth (of welk Wu-member dan ook). Het is dat Method Man altijd tof is om te horen qua stem en flow.

Rudi1984
Ik blijf een zwak houden voor Method Man. Hij begint ook erg sterk, maar gaandeweg zakt hij toch wel flink in. Ik vind sowieso dat zijn soloalbums altijd veel te lang lijken, hoewel ze niet eens zo'n buitensporige speelduur hebben. Zal wel zo lijken door al die verschillende producers en gasten.

avatar van Oortrommel
Ik heb dit album vandaag weer eens uit de kast getrokken, vraag me niet waarom. Zoveel jaren verder kunnen we toch wel stellen dat dit zijn minste album is, maar toch staan er een aantal flinke knallers op wat mij betreft. Een track als The Motto doet me (mede door de productie) een klein klein beetje denken aan zijn classic Tical. Ook tracks als The Turn en Afterparty mogen er zijn.

Gek genoeg zijn de features die niet van de Wu-Tang Clan afkomstig zijn bijna allemaal flops. Method Man met Ludacris? Nah. Method Man met Kardinal Offishal? Hell no. Redman (altijd een goede combo) en Busta Rhymes zijn hierop de uitzonderingen.

Production-wise steekt dit wél goed in elkaar, met name de producties van Mr. Porter mogen er zijn. Jammer dat hij tegenwoordig niet zoveel meer uitbrengt, want vond hem altijd een fijne producer. Toch haalt dit album voor mij net niet de voldoende-grens, daarvoor staat er net wat teveel bagger op, jammer.

avatar van Nr.4
Ik dacht laat ik deze weer eens beluisteren, maar dit blijft wel een portie middelmaat bij elkaar. Gelukkig een paar fijne hoogtepuntjes die ik boven al noemde, over het algemeen een lange zit.