Morbid Angel - Altars of Madness (1989)

Label: Earache

1. Immortal Rites (4:03)
  2. Suffocation (3:14)
  3. Visions from the Darkside (4:09)
  4. Maze of Torment (4:24)
  5. Lord of All Fevers and Plague * (3:28)
  6. Chapel of Ghouls (4:57)
  7. Bleed for the Devil (2:23)
  8. Damnation (4:10)
  9. Blasphemy (3:31)
  10. Evil Spells (4:13)
  11. Maze of Torment (Re-mix) * (4:27)
  12. Chapel of Ghouls (Re-mix) * (4:58)
  13. Blasphemy (Re-mix) * (3:21)
avatar van Kronos
Dat ook. Maar het heeft er vooral mee te maken dat ik toen bijna 20 was en meer naar andere muziek begon te luisteren.

avatar van AOVV
Dat deze plaat er flink inhakt, mag nog een understatement heten. Wat een energie, wat een drive, wat een vuur zit er toch in die nummers! Normaal gezien ben ik niet zo weg van dit genre van muziek, maar voor 'Altars of Madness' moet ik een uitzondering maken. Dit is loei- en loeihard, binnenkort maar eens kopen (of bestellen of zo).

PriestMaiden
Hoewel je hoort dat dit uit thrash metal gegroeid is is dit één van de beste death metal platen van vroeger. Zware riffs, brute grunt en maffe solos: een ware klassieker in het genre.

avatar van scott
Echt heerlijk, ik ken elke rifs, drums alle teksten uit mn hoofd. Op cassette bandje in mn walkman weken lang gedraaid op hoog volume. Enkele weken later op het zwarte goud/vinyl gevonden en heeft maanden lang op de draaier gelegen tot een andere klassieker uit de gouden periode van de metal (1986/1993) in de trillende klamme tienerhandjes vast werd gehouden tot er was afgerekend en het de mijne genoemd mocht worden. Ik dacht zelf dat het een carcass plaat was of boltrower maar misschien ook master's hammer of een burzum......

dit is een echte klassieker, prachtig en genieten geblazen!

avatar van Lau1986
Wat een geweldige plaat is dit toch. Deze maar weer is uit de kast gepakt en wat is dit toch genieten. Vanaf de opener tot en met het laatste nummer is het gewoon heerlijke death metal. De demonische vocalen, de duivelse gitaar solo's, of naja gewoon het geheel is en blijft top.

avatar van the crook
Wat een verzengend potje death metal is dit toch! Diepgeworteld in de oude thrash, maar je hoort aan de koortjes in Chapel of Ghouls ook waar de latere Emperor(s) hun zwartgeblakerde mosterd haalde(n)...

Beste Morbid Angel schijf wat mij betreft, punt!